بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

الگوی فرکتالی چند زلزله بزرگ ایران


هدف از مطالعه پراکندگی رومرکز زلزله ها (پسلرزه ها و پیشلرزه ها) و ارتباط آنها با ساختاری تکتونیکی مانند گسلها و رخنمونهای دیگر زمین شناسی رسیدن به الگوئی است که در کنار مطالعات دیگر زمین شناسی کمکی در راستای پیش بینی بلندمدت زلزله ها باشد.در این مطالعه با استفاده از آنالیز فرکتالی خاصیت خودهمسانی پیشلرزه ها و پسلرزه های 20 زلزله بزرگ ایران بررسی شده است و بعد همبستگی آنها به دست آمده است.این بعد اطلاعات مهمی درباره ثبات یک منطقه، ساختار تکتونیکی و شرایط استرسی حاکم بر پوسته آن ناحیه و ویژگیهای خوشه ای یا مکانی زلزله ها می دهد و تغییر در این بعد با تحول دینامیکی سیستم در ارتباط است.

نتایج بدست آمده ناهمگنی ساختار فرکتالی پوسته ایران را نشان می دهد که علت آن هتروژنیتی سنگها و تغییر استرس محلی و ناحیه ای می باشد.

در 16 زلزله مورد آنالیز بعد فرکتالی پیشلرزه ها کمتر از بعد پسلرزه ها بدست آمده در حالیکه در 4 زلزله (ممسنی، گرگان، قائنات و سفیدابه) پیشلرزه ها بعد فرکتالی بزرگتری نسبت به پسلرزه ها نشان دادند.

down

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۳/۲۴
  • ۷۱۲ نمایش

دانلود پایان نامه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی