بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

ایمیلتان می تواند معرف شخصیت شما باشد

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۷ ب.ظ


اگر در حوزه فناوری فعالیت می‌کنید، احتمالا بخش زیادی از ارتباطات کاری‌تان از طریق ایمیل انجام می‌شود. شما بیش از آنکه با همکاران و مشتریان خود از طریق تلفن یا دیدار حضوری ارتباط برقرار کنید، با آن‌ها به صورت ایمیلی تماس می‌گیرید. برخلاف ارتباط چهره به چهره، در ایمیل انتقال موثر جنبه‌های شخصیتی، نگرش و سبک تفکرتان دشوار است. اما آیا راهی وجود دارد تا بتوان ارتباطی بین شخصیت ایمیلی و شخصیت واقعی افراد پیدا کرد؟ نکات زیر می‌تواند در این رابطه به شما کمک کند.

کلمات‌تان شما را معرفی می‌کنند

 

افراد از زبان به شیوه‌های مختلفی استفاده می‌کنند و همین شیوه‌های مختلف می‌تواند نشانه‌ای از شخصیت آن‌ها باشد. هر چند انتخاب کلمات از سوی آدم‌ها گاهی اوقات به صورت خود به خود و ناخودآگاه صورت می‌گیرد اما آن‌ها بازتابی از شخصیت‌شان هستند. تحقیقات زبان‌شناسی نشان می‌دهد که بین کلمات کلیدی نوشته‌ای شبیه ایمیل و جنبه‌های اصلی شخصیتی افراد، ارتباط وجود دارد. هر چقدر آن کلمات بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند به صفات شخصیتی بخصوصی اشاره کنند.

 

به‌عنوان مثال، برونگراها از واژه‌های مرتبط با تفریح و سرگرمی بیشتر استفاده می‌کنند: موزیک، جشن و نوشیدنی. افرادی با هوش عاطفی پایین‌تر عادت دارند از واژه‌های احساسی یا کلماتی با بار منفی استفاده کنند: استرس، عصبانیت، افسردگی و تاسف. خودشیفته‌ها بیشتر از کلماتی استفاده می‌کنند که به خودشان ارجاع می‌شود. کلماتی مانند: من، برای من، به من و خودم. از طرفی هنرمندها و افراد متفکر علاقه بیشتری برای استفاده از واژه‌های روشن فکرانه دارند.

 

چطور گفتن به اندازه چه چیزی گفتن مهم است

 

حتی اگر از یک دسته مشخصی از کلمات استفاده کنیم، تنوع زیادی در سبک نوشتن آن‌ها می‌تواند وجود داشته باشد و همین تنوع منجر به ایجاد شیوه‌های مختلف بیان موضوع می‌شود. کلماتی که در ذهن هستن، هنگام نوشتن می‌توانند متفاوت به نظر برسند.

 

عدم وجود اشتباه تایپی در یک متن می‌تواند نشان دهنده وظیفه شناسی و کمالگرایی باشد. گرامر ضعیف در یک متن نشان دهنده هوش آکادمی پایین یا ضریب هوشی پایین است. استفاده از شکلک‌ها اگر در ایمیل‌های غیر رسمی باشد، نشان دهنده دوستی است و اگر در ایمیل‌های رسمی استفاده شود، نشانه نابالغی شخص نویسنده است.

 

ایمیل‌های بلند نشان دهنده انرژی و جامعیت است اما در عین حال می‌تواند به بی نظمی و نیازمندی اشاره کند. پاسخ سریع به ایمیل‌ها شاید نشانه‌ای از بدون فکر عمل کردن باشد و پاسخ دیر به ایمیل‌ها نیز نشان دهنده بی‌علاقگی است. همچنین عدم پاسخ به ایمیل‌ها ممکن است به منظور اهانت به شخص مقابل باشد.

 

تفسیر اشتباه متن برای خواننده راحت است

 

حتی زمانی که ایمیل‌ها نشانه‌هایی از شخصیت شما را با خود به همراه می‌برند، گاهی ممکن است محتوای‌شان از سوی خوانندگان آن به اشتباه برداشت شود. این اتفاق به دو دلیل رخ می‌دهد: عدم توجه کافی به متن یا تفسیر بیش از حد آن.

 

نکته مهم این است که تفسیر درست از متن ایمیل نیازمند توجه و درک درست از فاکتورهای متنی است. از جمله این موارد می‌توان به توجه به انگیزه ارسال ایمیل توسط فرستنده آن و فیلتر کردن نشانه‌ها از بین جملات استفاده شده اشاره کرد. همچنین این مهم است تا مشخص کنیم آیا نشانه‌ها بیانگر شخصیت فرستنده هستند یا به یک رفتار زودگذر اشاره می‌کنند.

 

اعتماد به طور شخصی ایجاد می‌شود

 

فاکتور اعتماد، پشتیبان اقتصاد بزرگی در اینترنت است. اگر اعتماد نبود، امروزه وب شاهد رشد سرویس‌هایی نظیر eBay، Uber، Tinder یا Airbnb نبود. حالا مدتی می‌شود که افراد از طریق رد پای دیجیتالی کاربران غریبه در اینترنت به آن‌ها اعتماد می‌کنند؛ هر چند هنوز هم پا گذاشتن به فراتر از چنین مرزی نیازمند چیزی بیشتر از یک ارتباط سطحی یا آنلاین است و احتمالا افراد همیشه برای عبور از این مرز، ارتباط چهره به چهره را انتخاب خواهند کرد.

 

آدم‌ها بر خلاف کامپیوترها که به اطلاعات خام برای تصمیم‌گیری درست نیاز دارند، بیشتر بر اساس درک شهودی خود از محیط تصمیم می‌گیرند. همین مسئله است که نشان می‌دهد ارتباط چهره به چهره تا انقراض فاصله زیادی دارد.

 

دفعه بعد که ایمیلی دریافت کردید، بیشتر به نشانه‌های آن توجه کنید.


منبع: وبلاگینا

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۴/۱۴
  • ۷۰۸ نمایش

نظرات (۲)

  • محمدرضا رضایی
  • با سلام قطعا هر وب سایتی بسته به نوع فعالیت خودش "

    " مخصوص به خودش را داشته و یا به مرور زمان ایجاد میکند اما یک پرسش که همواره برای من مطرح بوده اینست که آیا لازم است "کلمات کلیدی" را محدود به تعداد معینی بکنیم یا نه؟

     به عبارت دیگه از دو راه زیر کدام راه منطقی تر و درست تر است:
     1- خودمان را محدود به تعداد معینی از کلمات "کلیدی" یا keywords نکنیم و هر چه تعداد آن بیشت باشه بهتره...
     2- از تعداد محدودی از کلمات کلیدی استفاده کنیم و سعی کنیم بعد از تعیین و آنالیز و سئو و... همواره در تمام مطلب ارسالی از همانها استفاده شود
  • دختری از تبار تسنیم
  • سلام
    وبلاگ مفیدی دارید
    موفق باشید...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی