بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

بهترین دوربین اسمارت فون از دید DxOMark

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵ ق.ظ

سونی از زمان معرفی اکسپریا زِد، توجه ویژه‌ای به دوربین پرچمداران خود داشت. سنسور‌های ۲۰ مگاپیکسلی به همراه لنز سری G تلاش مضاعف سونی را در این زمینه نشان می‌داد. اما همواره پرچمداران سونی در زمینه دوربین به خوبی رقبای خود نبودند و بررسی کارشناسان مختلف نیز صحه‌ای بر این ادعا است.

  اما ظاهرا شرایط تغییر کرده است. سونی از اکسپریا زد ۵ به عنوان بهترین دوربین موجود در تمامی گوشی‌های هوشمند نام برده است. سنسور ۲۳ مگاپیکسلی به همراه فوکوس هیبریدی که تنها به ۰.۰۳ ثانیه برای فوکوس بر سوژه احتیاج دارد، از مهم‌ترین مشخصات دوربین زد ۵ است. DxOMark که ازمعتبرترین سایت‌های بررسی دوربین‌ به شمار می‌رود در آخرین بررسی خود به سراغ پرچمدار جدید سونی رفته است. پس از بررسی، DxOMark اکسپریا زد ۵ را پادشاه دوربین‌های موبایل نامیده است. این گوشی با ۸۷ امتیاز بالاتر از گلکسی اس ۶، نکسوس ۶پی و جی۴ قرار گرفته است.

 

اکسپریا زد ۵ به طور پیش‌فرض با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی به عکاسی می‌پردازد. لازم به ذکر است که در تنظیمات می‌توانید از حداکثر رزولوشن ۲۳ مگاپیکسلی نیز استفاده کنید. در این‌ آزمایشات از حالت پیش‌ فرض استفاده شده است. در زمینه عکاسی زد ۵ با گلکسی اس ۶ عملکرد برابری دارد و از جی ۴ با ۸۶ امتیاز و آیفون ۶ پلاس با ۸۴ امتیاز پیشی گرفته است. اما درخشش  اصلی زد ۵ در زمینه فیلمبرداری است که با نزدیک‌ترین رقیب خود ۲  امتیاز اختلاف دارد و آیفون ۶ پلاس و ال‌جی جی ۴ با امتیاز ۷۹ به طور کامل شکست داده است.

 

در نمودار زیر می‌توانید جزئیات جنبه‌های مختلف عکاسی اکسپریا زد ۵ را با گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ پلاس مشاهده کنید. زد ۵ و اس ۶ تقریبا در تمامی زمینه‌ها با یکدیگر عملکرد مشابهی دارند. آیفون نیز در شرایط نوری مصنوعی بهترین عملکرد را داشته اما بافت‌های آن به خوبی پرچمداران سامسونگ و سونی نبودند.

 

اما در بخش فیلمبرداری، اکسپریا زد ۵ با لرزش‌گیر فوق‌العاده موثر خود، بهترین‌های بازار را پشت سر گذاشته است. کنترل نویز در گلکسی اس ۶ بهتر از سایرین است و هر سه دستگاه رنگ‌ها را به خوبی پردازش و ضبط می‌کنند.

 

به طور خلاه سونی اکسپریا زد ۵ عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه فوکوس دارد و بیشترین امتیاز را در این زمینه تا به حال کسب کرده است. پردازش خوب رنگ‌ها، نویز کم در محیط‌های کم نور و جزئیات عالی در روز و شب نقاط قوت دوربین زد ۵ گزارش شده‌اند.باید منتظر ماند و نتایج بررسی دوربین‌های گلکسی نوت ۵ و آیفون ۶ اس را نیز مشاهده کرد تا بهترین دوربین موبایل امسال مشخص شود.

منبع: زومیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی