بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

۵۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

بهینه سازی هندسه و سیستم سازه ای مجتمع های مسکونی


تهیه مسکن مناسب و ارزان یکی از معضلات تمامی کشورهاست که امروزه با توجه به تورم و رشد جمعیت حائز اهمیتی خاص است. در این تحقیق سعی شده است قدمی کوچک برای حل این مشکل برداشته شود. هدف اصلی این تحقیق ارائه طرح بهینه ریالی یک مجتمع مسکونی برای احداث زیربنای خواسته شده در یک زمین مشخص است.نیل به این هدف چه از نظر پیچیدگی و چه از نظر وابستگی به فنون مختلف فعلاً در حالت کلی میسر نیست

بررسی انرژی پذیری و رفتار هیسترتیک اتصالات بادبندیها


جهت طراحی مطمئن و اقتصادی سازه ها جهت مقابله با بارهای جانبی از قبیل باد و زلزله رفتار سازه را باید به طور کامل شناخت. در این جهت بررسی رفتار اتصالات و همچنین شکل بادبندیها و میزان جذب انرژی توسط آنها بسیار مهم می باشد. دو عامل مهم در یک اتصال یا مهاربندی مطمئن، وجود سختی مناسب و انرژی پذیری بالا می باشد.

دانلود پایان نامه ارزیابی ساختمانهای متداول موجود بر مبنای ضوابط آئین نامه پیشنهادی 2800 و توصیه های کلی برای مقاوم سازی آنها در مرکز استان مازندران


با نگاهی به زلزله های سالهای اخیر کشور عزیزمان ایران- زلزله های استانهای گیلان، اردبیل و خراسان- و خسارات و ویرانه هایی که ببار آورده اند اهمیت موضوع طراحی سازه های مقاوم در برابر زلزله و همچنین مقاوم سازی سازه ها آشکارتر می شود. در این راستا نیاز به جمع آوری اطلاعات کلی در مورد نحوه ساخت و سازها و بررسی سازه های موجود امری ضروری بنظر می رسد. به همین جهت لازم است که این مهم برای تمام نقاط این کشور عزیز انجام گیرد که در این مطالعه و تحقیق به دلیل محدودیت زمانی، مرکز استان مازندران- شهرستان ساری- انتخاب شده است.

مجموعه مقالات ارتقای توان داخلی



محورهای همایش:تحولات بین المللی و تأثیرات آن بر افزایش عدم قطعیت در پروژهها، سیاستگزاری و شیوههای حمایت از شرکتهای داخلیتأمین مالی پروژهها در شرایط تحریم، شناسایی نقاط ضعف، قوت، فرصتها و تهدیدهای شرکتهای ایرانی، شناسایی مؤلفههای نوآورانه مدیریت پروژه و تأثیر آن در اجرای پروژهها، مدیریت زنجیره تامین در شرایط تحریم، مدیریت پروژه های پیچیده و جنبه های نوآورانه آن، نقش شرکتهای مشاوره مدیریت پروژه در توسعه توانمندیهای پیمانکاران داخلی، ارزیابی عملکرد پروژهها با رویکرد افزایش بهره وری،مستندسازی دستاوردها و اتنقال تجربیات در پروژه ها.

ارزیابی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی طراحی شده بر اساس آئین نامه 2800


در تدوین آئین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله، استاندارد 2800، ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمانها در برابر اثرهای ناشی از زلزله در نظر گرفته شده که با رعایت این ضوابط انتظار می رود اهداف ارائه شده در این آئین نامه تامین گردند. اما در زمینه تامین اهداف عملکردی که این استاندارد مدنظر قرار داده و وضعیت سطح عملکردی و میزان خسارتی که ساختمانها در حین وقوع زمین لرزه های مختلف ممکن است از خود بروز دهند ابهاماتی وجود دارد.

بررسی تحلیلی جداگرهای لرزه ای در بهبود عملکرد پلها


توانایی و مزایای جداگرهای لرزه ای بعنوان ابزار کنترل غیرفعال نیروهای زلزله که به طراحان زلزله می دهد نیروهای زلزله وارد بر پایه ها و کوله های پل را کاهش داده و یا متعادل کنند، به خوبی به اثبات رسیده است. با توجه به انواع خسارتهای وارد بر پلها در زلزله های گذشته که عمدتاً بواسطه تخمین کمتر از واقع نیروهای زلزله می باشد، از این جداگرها می توان به نحو موثری در مقاوم سازی پلهای موجود و یا طراحی پلهای جدید واقع در نواحی لرزه خیر بهره برد. تعداد زیادی پل در نواحی زلزله خیز کشور وجود دارد که اتصال روسازه به زیرسازه آنها بوسیله تکیه گاههای معمولی انجام می پذیرد. برای کاهش اثرات نیروهای زلزله و افزایش ایمنی این پلها در هنگام زلزله، می توان به راحتی تکیه گاههای فوق را با جداگرهای لرزه ای، جایگزین کرد. هدف از تحقیق حاضر، ضمن بررسی خواص جداگرهای لرزه ای الاستومری که امکان ساخت و تولید انبوه آنها در کشور وجود دارد، مبانی طراحی این جداگرها بر طبق آیین نامه آشتو که معتبرترین آیین نامه در زمینه طراحی پلها می باشد، ارائه شده است و تاثیر پارامترهای مختلف این جداگرها مانند سختی اولیه، سختی ثانویه و نیروی تسلیم آنها در بهبود رفتار لرزه ای پلها با اعمال این جداگرها به چندین پل بزرگراهی موجود بررسی شده است.
نتیجه چنین است که جداگرهای لرزه ای الاستومری در کاهش نیروها و جابجائیهای لرزه ای در پلهای بزرگراهی معمول کشور تاثیر بسزایی دارند. 

مدلسازی عددی تیرهای بتنی تقویت شده بوسیله ورقهای کامپوزیت FRP و بررسی مودهای خرابی آنها تحت اثر بارگذاری دینامیکی


در این تحقیق، اطلاعات عملی خوردگی جوشکاری فولادهای ساختمانی (St37.2)با توجه به نوع الکترود و عیوب در آب حاوی 5/3% کلرید سدیم (آب دریای ساختگی) ارائه گردیده است.

نوع الکترودهای مصرفی با پوشش روتینی (E6013) و قلیائی (E7018 و E7018-1) می باشد و روش جوشکاری SMAW بوده است.

آزمایشات شامل پتانسیل سنجی به منظور بررسی رفتار آندی، کاتدی مناطق مختلف جوش و مقایسه این مناطق در سه نوع الکترود با یکدیگر و آزمایش بررسی خوردگی گالوانیک به روش (ZAR) با استفاده از یک آمپومتر با مقاومت داخلی صفر به منظور تعیین دانسیته جریان گالوانیک و همچنین آزمایش خوردگی شیاری و بازرسی فنی جوش می باشد.

بازرسی چشمی جوش نشان داد که سطح جوش می تواند دارای خوردگی بیش از مناطق نزدیک به فلز جوش می باشد و گرچه مناطق جوش تماماً در شرایط یکسان از لحاظ محیطی قرار داشتند اما ظاهر جوش دارای خوردگی های متفاوت بودند. بنابراین به نظر می رسد که عیوب جوش از لحاظ بریدگی کنار جوش، عدم نفوذ در ریشه، دویدگی مذاب، جنس سرباره های سطحی و دیگر عیوب سطحی قادرند در افزایش خوردگی موثر باشند.

بررسی و آزمایشات تجربی مقاومت به خوردگی جوش با توجه به نوع الکترود و عیوب در سازه های فولادی


 در این تحقیق، اطلاعات عملی خوردگی جوشکاری فولادهای ساختمانی (St37.2)با توجه به نوع الکترود و عیوب در آب حاوی 5/3% کلرید سدیم (آب دریای ساختگی) ارائه گردیده است.نوع الکترودهای مصرفی با پوشش روتینی (E6013) و قلیائی (E7018 و E7018-1) می باشد و روش جوشکاری SMAW بوده است.

آزمایشات شامل پتانسیل سنجی به منظور بررسی رفتار آندی، کاتدی مناطق مختلف جوش و مقایسه این مناطق در سه نوع الکترود با یکدیگر و آزمایش بررسی خوردگی گالوانیک به روش (ZAR) با استفاده از یک آمپومتر با مقاومت داخلی صفر به منظور تعیین دانسیته جریان گالوانیک و همچنین آزمایش خوردگی شیاری و بازرسی فنی جوش می باشد. 

بازرسی چشمی جوش نشان داد که سطح جوش می تواند دارای خوردگی بیش از مناطق نزدیک به فلز جوش می باشد و گرچه مناطق جوش تماماً در شرایط یکسان از لحاظ محیطی قرار داشتند اما ظاهر جوش دارای خوردگی های متفاوت بودند. بنابراین به نظر می رسد که عیوب جوش از لحاظ بریدگی کنار جوش، عدم نفوذ در ریشه، دویدگی مذاب، جنس سرباره های سطحی و دیگر عیوب سطحی قادرند در افزایش خوردگی موثر باشند.

بررسی دیدگاه مبتنی بر منابع و چالش های آن در بکارگیری قابلیت های سیستم های اطلاعاتی


 همگام با بکارگیری سیستم های اطلاعاتی بعنوان مزیت رقابتی پایدار برای سازمان ها، شناخت و تجزیه و تحلیل تئوری بر مبنای منابع جهت بررسی اینکه چگونه منابع و قابلیت های IS بر روی عملکرد شرکت تأثیر می گذارند بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا شناسایی محرک هایی که بتواند سازمان را به سمت عملکرد بهتر سوق دهد می تواند برای ایجاد مزیت های رقابتی سازمان سودمند باشد. هدف از این مقاله بازبینی مختصری از رویکرد مبتنی بر منابع جهت بسط و توسعه در تحقیقات IS است که بتواند پتانسیل های بالقوه برای قابلیت های سیستم های اطلاعاتی را جهت بهبود عملکرد سازمانی و ایجاد مزیت رقابتی در تحقیقات آتی فراهم آورد.

استراتژیهای مطلوب مدیریت فناوری هوافضای کشور در بخش صنعت


 هدف از این مقاله بحث پیرامون وضعیت مطلوب استراتژ ی های مدیریت فناوری هوافضای کشور در بخش صنعت است.ابتدا ادبیات موضوع مرور شده و سپس جایگاه سیاست گذاری کلان و تعیین استراتژی های مناسب در پیشبرد اهداف صنعت هوافضای کشور تبیین شده است. بعد از آن جایگاه کشور در حوزه هوافضای دنیا بطور اجمالی بررسی شده است.موقعیت و جهت گیری مطلوب استراتژیک کشور در مدیریت فناوری هوافضا در سطح کلان و خرد و زیربخش های ارزیابی،انتخاب، اکتساب و بکارگیری و همچنین کارکردهای عمومی سازمانی پیشنهاد شده و مزایا و معایب اجرای هر یک از استراتژیهای پیشنهادی در مدیریت فناوری هوافضای کشور بحث شده است. در این مقاله از نظر خبرگان برای جهت گیری مطلوب استفاده شده است.

down

بررسی کارایی واحدهای تحقیق و توسعه فناوری نانو در دانشگاههای کشور


هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه عملکرد دانشگاه های کشور براساس کارایی نسبی آنها در زمینه فناوری نانو با به کارگیری معیارهای سنجش عملکرد چندگانه می باشد. بدین منظور، از تکنیک تحلیل پوششی داده ها در ارزیابی کارایی نسبی مراکز آموزش عالی کشور استفاده شده است. به دلیل دشوار بودن دسترسی به اطلاعات تمامی مراکز آموزشی عالی، مدل مذکور تنها در دانشگاه های سراسری وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مرتبط با ستاد نانوی کشور به کار گرفته شده است. این مدل را می توان در بخش اعظمی از سازمانهای تحقیق و توسعه کشور برحسب نیاز به کار گرفت که روشی جامع و مقیاسی یکسان را جهت ارزیابی عملکرد، پیش روی تصمیم گیرندگان قرار می دهد. در این ارزیابی، می توان مقیاسهایی نظیر بودجه سالیانه، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان در رشته های مرتبط را به عنوان ورودی و تعداد مقالات ملی و بین المللی و پایان نامههای مرتبط را به عنوان خروجی مدل در نظر گرفت. بررسی کارایی نسبی سازمان های تحقیق و توسعه، نتایج جامع تر و واقعی تر را جهت الگو برداری از سازمان های کارا و شناخت سازمان های غیر کارا توسط سیاست گذاران و طراحی مجدد فرآیندهای تحقیق و توسعه در آن ها فراهم می نماید.

نقش انسان و موانع فرهنگی در انتقال فناوری


هدف این مقاله ارائه یک راهکار مناسب جهت غلبه بر موانع فرهنگی انتقال تکنولوژی و تبیین نقش انسان در آن است.موضوع فرهنگ در انتقال تکنولوژی موضوعی است که با آن که از اهمیت و تاثیر زیادی در انتقال صحیح و کامل تکنولوژی دارد اما کمتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این مقاله با تکیه بر فرهنگ در انتقال تکنولوژی و بررسی راه های انتقال تکنولوژی سعی شده است که موانع فرهنگی بر سر راه انتقال تکنولوژی تبیین شوند و راهی مناسب جهت انتقال فرهنگی تکنولوژی ارائه گردد.
دانلود یکی از اپلیکیشن های مفید اندرویدی <<<<<<<<<< Math Solver >>>>>>>>>>>>

توسط برنامه فوق‌العاده Math Solver می‌توانید سخت‌ترین مسائل ریاضی را حل کنید. این برنامه در واقع یک ماشین حساب بسیار پیشرفته است که علاوه بر حل مباحث ساده ریاضی، قادر است تا مسائل سخت و پیچیده همچون مسئله های جبر عمومی، معادلات دیفرانسیل، ریشه گیری، مشتق و… را به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن حل کند. برنامه از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. 


با نگاهی به اجبار نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس به ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌های سنگین برای آن‌ها به نظر می‌رسد که کسب و کار بسیار پر رونقی داشته باشند اما در جهتی کاملا متضاد، برایان دای از سیمانتک به وال‌استریت ژورنال گفته است که ابزارهای آنتی ویروس از جمله مجموعه‌ی نورتون کمپانی متبوع خود وی اساسا مرده تلقی می‌شوند.

تأثیر فناوری برتر در بهبود مصرف انرژی (شواهدی از بنگاه های صنایع تولیدی ایران طی برنامه سوم توسعه)


 هدفمند کردن یارانه ها اگرچه می تواند به انحاء مختلف به بخش های مختلف اقتصادی تأثیرگذار باشد، اما بی شک یکی از عمده ترین تأثیر هدفمند کردن یارانه ها تأثیری است که بر بخش صنعت خواهد گذاشت. این خود هنگامی که با مهمترین متغیر زمینه ساز توانایی رقابت بخش صنعت در ایران، یعنی ارزان بودن انرژی در نظر گرفته شود موضوعیتی دوچندان می یابد. چه آنکه هدفمند کردن یارانه ها، انرژی مصرفی بخش صنعت را مورد هدف قرار می دهد. آنگاه به سادگی با از دست رفتن این عنصر رقابتی بخش صنعت نیز تا حد زیادی توانایی رقابت خویش را از دست خواهد داد. علاوه بر این،محدودیت های ذخایر و پایان پذیر بودن منابع انرژی فسیلی و مشکلات زیست محیطی ناشی از مصرف این منابع، دلایل قابل توجهی است که ضرورت صرفه جویی انرژی در جوامع بشری را یادآور می شود. در طرف دیگر ادبیات موجود نشان می دهد که بکارگیری فناوری برتر در تولید صنعتی می تواند تأثیری زیادی در بهبود مصرف انرژی بنگاه های اقتصادی داشته باشد. با توجه به اینکه حدود یک چهارم منابع انرژی کشور در بخش صنعت به مصرف می رسد بر این اساس پژوهش حاضر تأثیر فناوری برتر بر کاهش مصرف انرژی بنگاه های صنایع تولیدی ایران طی برنامه سوم توسعه (83 -1379) را به ازاء هر واحد تولید بررسی می نماید. برای دستیابی به این هدف بنگاه های صنایع تولیدی ایران، مطابق طبقه بندی OECD و بر حسب شدت R&D،به سه گروه صنایع با فناوری برتر، متوسط، پایین تقسیم می شوند و شدت مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید و ارزش افزوده در هر یک از این گروه ها با یکدیگر مقایسه می شوند.

سطح همسویی استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی کسب و کار سازمان


 سازمان به مثابه یک سیستم بوده که در آن تمام اجزاء باید بایکدیگر هماهنگی و هم افزایی لازم را داشته باشند. در این خصوص همسویی و هماهنگی استراتژی ها بویژه بین استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی سازمان، از مقولات مهم در جهت اثربخش بودن سازمان است. لذا دراین مقاله تلاش می شود پس از توصیف استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی سازمان، با مطالعه ادبیات موجود سطوح همسویی مختلفی که این دو استراتژی می توانند داشته باشند شناسایی و تشریح می گردد و در ادامه با مطالعه اسناد و منابع موجود شاخص هایی که می توان از آنها جهت سنجش میزان همسویی بین این دو استراتژی در سازمان استفاده کرد احصاء شده است.

نقش فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی پایدار


 فناوری اطلاعات امروزه در دسترس همه شرکتها بوده و اکثر برنامه های آن قابل کپی و تقلید است. با استفاده درست از فناوری اطلاعات،سازمانها می توانند مزیت رقابتی پایدار را بدست آورند. این تکنولوژی به دلیل دارا بودن برخی خصوصیاتی از قبیل: به روز، سریع و دقیق بودن، کارایی، اثربخشی و عملکرد سازمانی را بهبود داده است.اما سئوال اساسی این است که چه زمانی یک استراتژی مبتنی بر فناوری اطلاعات می تواند مزیت رقابتی پایدار را به همراه آورد؟ فناوری اطلاعات زمانی می تواند منجر به مزیت رقابتی پایدار شودکه از تفاوت در منابع استراتژیک استفاده اهرمی نماید.در این مقاله نقش فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی پایدار از دیدگاه مبتنی بر منبع بررسی می شود. در دیدگاه مبتنی بر منبع، سازگاری منابع سازمانی از قبیل فناوری اطلاعات و مهارتهای سازمانی بویژه مهارتهای مدیریتی مورد بررسی قرار می گیرد. با تمرکز بر روی مهارتها و منابع مختلف سازمانی، در نهایت مدل مفهومی برای کسب مزیت رقابتی پایدار از طریق فناوری اطلاعات ارائه می شود.

بررسی تاثیر فناوری های نوین بانکداری بر چابکی سازمانها مطالعه موردی: بانک ملی شهرستان سنندج


 چابکی از پارادایم های نوین در عرصه مدیریت سازمانها می باشد که برای بهره مندی از تغییراتمحیطی و برآورده نمودن نیازهای مشتریان ارائه گردیده است. عوامل متعددی بر چابکی سازمانها موثر می باشد که یکی از آنها بکارگیری تکنولوژی به منظور انطباق با تغییرات محیطی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان می باشد. این پژوهش به بررسی تاثیر فناوری های نوین بانکداری بر چابکی سازمانها با استفاده از نظرات متخصصین دانشگاهی و بانکداری می پردازد. جامعه آماری پژوهش متخصصین بانک ملی شهرستان سنندج و اساتید دانشگاهی استان کردستان می باشد که تعداد 31 نفر بر اساس نمونه گیری به روش سرشماری به عنوان نمونه انتخاب شده اند.بالاترین میانگین شاخص های تاثیرگذار بر چابکی سازمانها به بانکداری الکترونیکی با میانگین 4.62 از 5 تعلق دارد و کمترین شاخص به سیستم های پشتیبان تصمیم گیری مدیریت همچون DSSبا میانگین 3.51 از 5 تعلق دارد. بیشترین همبستگی را دانش و مهارت کارکنان در بکارگیری تکنولوژی های نوین بانکی با ابعاد هفتگانه چابکی انعطاف پذیری، پاسخگویی، سرعت، یکپارچگی و پیچیدگی کم، تجهیز شایستگی های اصلی و مرکزی، کیفیت بالا و بهبود محصولات و فرهنگ تغییر دارا می باشد و پس از آن شاخص های بانکداری الکترونیکی و شبکه های گسترده تبادل اطلاعات میان مشتریان و بانک که با 6 شاخص چابکی رابطه معنادار مثبت دارند.

بررسی رابطه میان مدیریت دانش و اثربخشی بنگاه های کوچک با تکنولوژی پایین


 این مقاله نتایج پژوهشی را منعکس می نماید که با دو هدف در سازمان هایی با اندازه کوچک و با سطح تکنولوژی پایین انجام شده است.هدف اول بررسی سطح مدیریت دانش ، به شکل سنتی آن می باشد و هدف دوم بررسی رابطه میان اثربخشی این بنگاه ها و چرخه کامل مدیریت دانش است. براساس این پژوهش مشخص گردید تقویت کلیه عناصر چرخه مدیریت دانش منجر به افزایش اثربخشی در این بنگاه ها نمی شود و باید بر عناصر ویژه ای از این چرخه تمرکز نمود.


    SLS  6.3 AMG Black Series در حالت طبیعی به خودی خود دارای 622 اسب بخار قدرت است. اما همانطور که گفتیم، تیونر آلمانی mcchip به قدرت نهان این خودرو راضی نشده و خود ابتکار عمل را در دست گرفته تا مجددا این خودرو را مورد بازنگری قرار دهد. این سوپر اسپرت پس از بازنگری‌های انجام شده دارای 654 اسب بخار قدرت است. تیونر آلمانی mcchip خودروی مورد نظر را فقط از جنبه‌ی کارایی مورد بازبینی قرار داده است...

تکنولوژیهای حیاتی وروشهای حفاظت از آنها


این مقاله با بررسی روند هدفگیری و جمع آوری اطلاعات مربوطه به ده تکنولوژی حیاتی دفاعی آمریکا و تحلیل آماری آنها،راهکارهایی پیرامون حفاظت از آنها ارائه می کند. اطلاعات وارقام ارائه شده بر اساس اخرین سند منتشر شده از سوی صنایع دفاعی آمریکا می باشد.

بررسی و ارزیابی معیارهای مؤثر در فرایند انتقال فناوری (مطالعه موردی:فرایند انتقال فناوری پژو 206)


در این مقاله فرایند انتقال فناوری پژو 206 طی سالهای 1380 تا 1385 مورد بررسی قرار گرفته است. از آنجائیکه مدلی کلی برای فرایند انتقال فناوری در صنعت خودرو موجود نبود و از میان فرایندهای موجود، مدلی را انتخاب کرده و 41 معیار نیز برای هر مرحله از فرایند از مدل های انتقال فناوری اخذ شده و همگی به تأیید کارشناسان انتقال فناوری در ایران خودرو ، رسیده است.پس از آن پرسشنامه ای باز بر اساس معیارها طراحی شده و میان کلیه مدیران، کارشناسان و سرپرستان این پروژه توزیع شده و برای دقت بیشتر با یکایک آنها مصاحبه ای صورت گرفته شد. ضریب آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی پرسش نامه 0.873 بوده است. پس از توزیع، 31 پرسشنامه جمع آوری و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شده است. در پایان نتایج شناسایی و ارزیابی معیارها در جداولی در این مقاله پیوست و تحلیل شده است.

نقش ویکی ها (WIKI) در مدیریت دانش


دانش یکی از عوامل توانایی سازمانها برای رقابت در بازار جدید جهانی است .بنابراین سازمانها باید آن را یک ابزار ارزشمند وگرانبها بدانند وازآن برای دستیابی به آگاهی مهارت جمعی به منظور ایجاد پایگاه دانش سازمانی بزرگتر،استفاده برند.

بدون شک ویکی (wiki) از جالب ترین انواع ابزار مشارکتی در اینترنت به شمار می رود. توانایی های زیاد ویکی باعث شده است این ابزار در وب به شهرت بسیاری برسد. در این مقاله سعی می کنیم شما را با مفهوم ویکی آشنا و نقش آنرا در مدیریت دانش بررسی کنیم درک ساختار ویکی به این دلیل که با ابزار مرسوم اشتراک گذاری تفاوت های عمده ای دارد،کمی سخت به نظر می آید. اما اگر بخواهیم تعریفی ساده و قابل تصور از ویکی داشته باشیم.

دانلود پایان نامه بررسی رفتار لرزه ای اتصالات شکل پذیر سازه های بتنی پیش ساخته (دیوارهای بتنی پیش ساخته)


 دیوارهای برشی پیش ساخته بتنی که دارای اتصالات در درز قائم و افقی می باشد، به علت وجود اتصالات انعطاف پذیر در امتداد درز قائم، دارای رفتار مناسبی در برابر بارهای زلزله ای است. این اتصالات انعطاف پذیر به عنوان کلیدهای برشی در امتداد درز قائم بین دیوارهای پیش ساخته درنظر گرفته می شود و با رفتار غیر خطی و جاری شدن در برابر نیروهای برشی در امتداددرز قائم که ناشی از بارگذاری زلزله ای می باشد، باعث افزایش شکل پذیری و میرایی دیوارهای برشی پیش ساخته می گردد.
طبق آئین نامه های طراحی، روش استاتیکی معادل برای طراحی سازه های یکپارچه بکار می رود و استفاده از این روش برای سازه های بتنی پیش ساخته با اتصالات شکل پذیر که قطعات پیش ساخته نسبت به هم دارای رفتار غیر یکپارچه است، بسیار محافظه کارانه می باشد، اما در سالهای اخیر روش طراحی جدیدی بنام روش تغییر مکان مستقیم پیشنهاد شده است که مناسب برای طراحی سازه های بتنی پیش ساخته می باشد، زیرا اثرات انعطاف پذیری اتصالات و نیز رفتار غیر الاستیک سازه ها در آن قابل بررسی می باشد.

down

The objective of this study is to develop an economical solution with metallic dampers for the seismic retrofit of highway bridges in low occurrence seismic zones, such as in the Central and Eastern United States. Select low carbon steel rods were first tested for their ductile behavior and material strength. Large-scale, tapered rods were then tested for their energy dissipation capability and fatigue strength under regular, irregular, and earthquake loads. A full-scale damper made of five tapered rods was designed next for the seismic retrofit of a three-span continuous steel-girder bridge in southeast Missouri; its system performance including joints and connection members was validated with laboratory tests. The damping ratio of tapered rods was shown independent of loading frequency and specimen size; it rapidly increased at small displacements and approached a value of 0.35~0.40 in the range of over 1.8". Even at a displacement of 2.4", the steel rods can survive over 100 cycles of loading with little degradation of their damping property. The full-scale, five-rod damper has been demonstrated to reveal a progressive failure mode that is desirable for earthquake applications. Hysteretic models of Type D rocker bearings were developed for possible consideration in the seismic retrofit design of seismically inadequate highway bridges.

مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس مدیریت تکنولوژی - 1389


 اهداف کلان کنفرانس:
ترویج و تعمیق دانش مدیریت فناوری در راستای خلق ثروت و افزایش رفاه اجتماعی،

کمک به رفع مشکلات و معضلات مرتبط با حوزه مدیریت فناوری در سطح ملی و بنگاه، 

اهداف خرد:

مندلیف


این ماده حاصل همکاری محققان و فیزیکدانان آمریکایی و روس در سال 2010 میلادی است که در انستیتوی مشترک تحقیقات اتمی (JINR) با یکدیگر به‌همکاری می‌پرداختند. علت تاخیر در قبول رسمی این عنصر، نیاز برای تایید آن توسط یک گروه تحقیقاتی مستقل بود که منجر به ثبت آن در جدول عناصر، 4 سال پس از کشف آن شد. از این پس باید عنصر 117 جدول تناوبی عناصر را که توسط اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی، IUPAC تایید شده است جزو گروه عناصر فرااورانیومی به حساب آوریم.

این کمپانی مشهور کره‌ای، اخیرا خود علت طراحی قاب پشتی این گوشی را توضیح داده است:

«این الگوی نقطه‌ای و یا سوراخ دار، بر روی قاب پشتی اعمال شده و به زیبایی و ظرافت این گوشی افزوده است. این سوراخ‌های کوچک روی قاب، دارای ریتم ظاهری خاصی هستند و علاوه بر این هنگامی که کاربر گوشی را در دست خود می‌گیرد، لذت لمس خاصی را بر نوک انگشتان احساس می‌کند. این طراحی منحصر به فرد باعث شده است تا کاربران هنگام کار با گوشی از نوعی اطمینان برخوردار شوند. این طراحی نقطه نقطه در کنار جنس نرم و مطلوب قاب پشتی، تجربه‌ای لذب بخش را برای کاربران دوست‌دار سامسونگ فراهم ساخته است.»


ساخت قطعات سرامیکی (آلومینا) به روش شکل دهی (تراکم) انفجاری پودر


فرآیند تراکم پودر سرامیک یکی از روشهای نوین برای ساخت قطعات می باشد. شکل دهی (تراکم) انفجاری نیز روشی است که در فشردن پودر به جای استفاده از نیروی پرس، فشار حاصل از مواد منفجره برای اعمال فشار جایگزین می گردد. در این تحقیق پودر آلومینا (Al2O3-a) به عنوان پودر مصرفی برای ساخت قطعات قرصی شکل در نظر گرفته شد. هدف اصلی تحقیق، بررسی و ساخت قطعه سرامیکی آلومینایی با این روش و مقایسه آن با روش استاتیکی و همچنین یافتن طرحی مناسب و ساده برای روش شکل دهی انفجاری و بدست آوردن قطعه کار مناسب می باشد. ارائه طراحی و ساخت قالب برای انجام این فرایند با توجه به فشار بالای انفجار از دست آوردهای این تحقیق است.

تحلیل ارتعاش آزاد و پایداری صفحات با استفاده از المان BPT


امروزه با افزایش کاربرد ورقهای نازک در سازه های فولادی، تحلیل این عناصر سازه ای اهمیت بسیاری یافته است. نمونه های عملی این اعضای جدار نازک را می توان در صنایع اتومبیل سازی، هوافضا، ساخت برج پلهای معلق و عرشه پلها یافت. مهمترین معیارهای طراحی سازه های جدار نازک بر تحلیل استاتیکی، دینامیکی و پایداری آنها مبتنی می باشد.
در این پایان نامه روش جدیدی که توسط اونیاته برای تحلیل استاتیکی ورق توسعه یافته است، به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه، روابط مربوط به المان های بدون درجات آزادی دورانی برای تحلیل ارتعاش آزاد و پایداری استخراج شده و برنامه ای برای بکارگیری روش اخیر با استفاده از کامپیوتر شخصی تهیه گردیده است. با توجه به این که مقایسه نتایج حاصل از این روش و روشهای دیگر بیانگر اعتبار و دقت روش جدید می باشد، مثالهای عددی متنوعی برای تحلیل استاتیکی، ارتعاش آزاد و پایداری ورقها با استفاده از این روش ارائه گردیده و ودر پایان هر بخش مزایا و نارسائی های این روش مورد بحث قرار گرفته اند. همچنین در بخش آخر، نتایج کلی از این تحقیق ارائه گردیده است.

رهیافتی جدید در طراحی براساس عملکرد


در این تز رهیافتی جدید جهت بررسی و طراحی ساختمانها ارائه گردیده است. روال کار بدین صورت می باشد که ابتدا مفاهیم و پارامترهای موجود در آیین نامه در فصل اول مورد بررسی قرار گرفته و سپس در فصل دوم  تئوری رهیافت جدید ارائه میگردد. در فصل سوم تاریخچه ای از حصول به این رهیافت جدید ارئه میگردد و درفصل چهارم آنالیز و طراحی برای سه نوع ساختمان با ارتفاعهای مختلف با استفاده از آئین نامه های بارگذاری ثقلی و زلزله 519 و 2800 و باتوجه به رهیافت جدید صورت گرفته و سپس مقایسه ای بین روش آیین نامهای و رهیافت جدید به صورت نتایجی ارائه میگردد و درفصل آخر نیز که فصل پنجم می باشد، جمع بندی از کل کار صورت گرفته ارائه شده، پیشنهاد و راهکارهایی جهت بهبود روش و رهیافت مورد نظر ارائه میگردد.
در فصل چهارم نیز رهیافتی بر اساس میزان توزیع انرژی در طبقات مطرح شد که به نظر میرسد مطلبی حائز اهمیت جهت ابعادبندی اعضاء در ارتفاع می باشد. از این رهیافت درحال حاضر تنها از لحاظ عملکرد و مفهوم توزیع انرژی در طبقات میتوان مطالبی را برداشت نمود ولیکن جهت بکارگیری این مطلب هنوز نیاز است تا مطالب بیشتری در زمینه مدلهای رفتاری اعضاء ورودی های زلزله دراختیار داشته باشیم.

مدل ریاضی یک بعدی آب و رسوب در کانالهای منشوری


 یکی از پدیده هایی که همواره در تحقیقات مربوط به مهندسی رودخانه مورد توجه بوده است حرکت مواد رسوبی به همراه جریان آب می باشد. هدف از این رساله تهیه نرم افزاری کامپیوتری است که بتواند تغییرات تراز بستر یک کانال منشوری را در مقاطع مختلف و در زمانهای دلخواه برآورد نماید.
بدین منظور ابتدا مروری بر مدلهای ریاضی موجود در خارج از کشور و تحقیقات مربوطه در داخل کشور صورت گرفته است. پس از آن معادلات دیفرانسیل حاکم بر پدیده شامل معادله پیوستگی جریان، معادله پیوستگی رسوب و معادله حرکت جریان معرفی شده اند. در ادامه معادلات مربوطه بااستفاده از روش عددی اختلافات محدود- معادلات جریان به صورت غیر صریح- منفصل گردیده است. همچنین برای محاسبه دبی بار رسوبی در این مدل از شش روش مختلف بادرنظر گرفتن غیر یکنواختی مصالح بستر و به انتخاب کاربر استفاده شده و دستگاه معادلات نیز به روش جاروب دوطرفه حل گردیده است. مدل کامپیوتری ارائه شده به زبان فرترن بوده و استفاده از فایلهای اصلی برنامه نیز امکان پذیر است. نتایج برنامه به صورت عددی و گرافیکی قابل دسترسی بوده و نشاندهنده کارآیی و پیش بینی خوب مدل برای هدف موردنظر است.

مارکز، خالق واقعیتی جادویی




نویسنده کلمبیایی کتاب صد سال تنهایی با سبک رئالیسم جادویی  خود در دنیا شناخته شده است . برنده جایزه نوبل ادبی ، در 17 آوریل 2014 در سن 87 سالگی  از دنیا رفت در حالی که آثار او الهام بخش یک نسل از ادبیات لاتین به شمار می رفت.
زمانی که گابریل گارسیا مارکز در سال 1927 ، در شهر آرام آراکاتاکا ( شهری نه چندان دور از سواحل کارائیب در کلمبیا) به دنیا آمد ، آثار چاپ شده خاص و با ثباتی در دنیای ادبیات وجود داشتند. مرکز آنها در اروپا و شمال آمریکا بود و چند مرکز کوچک دیگر در ولینگتون و شاید در کلکته. این رمان با دوشخصیت جویس و وولف شروع می شود ، که در کالسکه ای که در حال عبور از زیر درختان بلوار است، مشغول صحبت هستند. شخصیت های آن البته نه همیشه ، شبیه شخصیت هایی هستند که شاید شما در آثار تولستوی یا مارسل پروست می بینید.

مجموعه مقالات Multimedia Tools and Applications 2013



Multimedia Tools and Applications publishes original research articles on multimedia development and system support tools as well as case studies of multimedia applications. It also features experimental and survey articles. The journal is intended for academics, practitioners, scientists and engineers who are involved in multimedia system research, design and applications. All papers are peer reviewed.



مایکروسافت برای محافظت در مقابل باگ zero-day که اخیرا شناسایی شده است، به کاربران آموزش می‌دهد که چگونه اینترنت اکسپلورر خود را ترمیم کنند. ما نیز خواستیم از قافله عقب نمانیم و شما را در این امر یاری کنیم.

اگر چه باگ zero-day تا کنون فقط نسخه‌های 9، 10 و 11 اینترنت اکسپلورر  را تحت تاثیر قرار داده است اما این باگ در کمین تمام ورژن‌هاست. البته ما پیشنهاد می‌کنیم همیشه از آخرین نسخه این گونه نرم افزار‌ها استفاده کنید. سازمان‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا نیز به کاربران خود درباره این باگ هشدار داده‌اند.

شرکت مایکروسافت یک راه حل امنیتی برای بر طرف کردن موقتی این باگ پیشنهاد داده است. شما با این کار به وسیله روشن کردن یک لایه حفاظتی که در نسخه IE 10 معرفی شده مانعی در برابر حملات نرم افزار‌های مخرب ایجاد می‌کنید.

ماشین کاری ایرفویل پره توربوشارژر از قطعه خام سرامیکی 


 هدف از این تحقیق، ساخت پره سرامیکی توربوشارژر E16، با ماکزیمم دمای کارکرد C °650 و دور روتور RPM 21000 بود. بدین جهت پس از اندازه گیری و بدست آوردن مدل هندسی ایرفویل پره، نمونه هایی از آلومینیم و قطعه خام سرامیکی ماشینکاری شد. ولی به خاطر عدم دسترسی به کوره دما بالا (C °2100-1950) با محیط خنثی یا خلا، در پخت قطعه سرامیکی موفقیتی حاصل نشد.

down

استفاده از CAD/CAM در تدوین روش ساخت پره های پیچش دار توربوماشینها


 از آنجا که هندسه پره های پیچش دار انواع توربوماشین دارای پیچیدگی خاصی می باشد لذا ساخت آنها با روشهای معمول ماشین کاری امکان پذیر نیست. این امر باعث شده است که استفاده از CAD/CAM و ماشینکاری 5 محوره به عنوان اقتصادی ترین و گاه تنها روش تولید آنها مطرح شود. این مقاله ضمن مرور انواع روشهای انجام ماشین کاری 5 محوره و معرفی خصوصیات یک سیستم CAD/CAM مناسب برای انجام اینگونه عملیات، مشکلات ساخت پره های پیچش دار توربوماشینها، به خصوص پره های کمپرسور موتور جت و روشهای رفع آنها را بررسی خواهد کرد. در انتها با ارائه یک نمونه واقعی، فرایند ماشینکاری بلسیک (پره+دیسک) روتور کمپرسور جریان محوری یک موتور جت با استفاده از نرم افزار unigraphics v 18 بررسی خواهد شد.

down

بررسی و امکان سنجی ترکیب دو فرآیند ماشینکاری اسپارک و اولتراسونیک


ماشینکاری به طریقه تخلیه الکتریکی (EDM) و نیز اولتراسونیک (USM) از روشهای ماشینکاری غیرسنتی بوده و هر یک از مزایا و کاربرد خاص خود را دارا می باشند. اسپارک اگرچه در میان روشهای نوین ماشینکاری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و توسعه کاربرد آن بخصوص در کشورهای پیشرفته صنعتی رو به افزایش است ولی عدم کارایی آن در ماشینکاری مواد عایق الکتریکی از یک طرف و افت شدید سرعت براده برداری بخاطر تجمع آلودگیها در گپ ماشینکاری از طرف دیگر باعث شده که کاندیدای دیگری در کنار آن مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهند که اولتراسونیک در کنار تخلیه الکتریکی یکی از بهترین گزینه هاست [1,2,3]. نتایج تجربی نشان می دهند که با توجه به عدم تغییر در کیفیت سطح ماشین کاری، با ادغام این دو روش، سرعت براده برداری در مقایسه با روش اولتراسونیک، بیش از سه برابر افزایش می یابد. مقاله حاضر ضمن معرفی این روش مزایای آن را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

down

مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران


مهندسان ساخت و تولید سنسورهای به کار رفته در کیسهٔ هوای خودروی شما، نوک چاپ در چاپگر، و کلید اپتیک در تلفن همراه شما را می‌سازند. آن‌ها همچنین در زمینهٔ تولید موتورهای جت کوچک، تلسکوپ‌های پیشرفته، سمعک‌های درون گوشی، ریزپردازنده‌ها، و نیز تولید سبز مشغول به فعالیتند. دانش‌آموختگان این رشته یاد می‌گیرند چگونه از طریق میکروماشین کاری بر روی نوک یک سوزن بنویسند، رباتی را کنترل کنند، به کمک رایانه مدل‌های سه بعدی پیچیده بسازند و یک طرح را به یک ماشین پرسرعت انتقال دهند تا آن را بسازد. تمامی فراورده‌ها از هواپیما و خودرو تا رایانه و اسباب بازی باید تولید شوند. مهندسی ساخت و تولید دانش و هنر ساختن فراورده‌های با کیفیت با هزینهٔ منطقی است. ساخت و تولید شامل اجزایی از مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد و مهندسی صنایع است. بخش‌های اصلی ساخت و تولید روندهای تولید، برنامه ریزی، کنترل کیفیت، طراحی ابزار، رباتیک، طراحی به کمک کامپیوتر و تولید به کمک کامپیوتر را شامل می‌شود.مهندسان ساخت و تولید روش ساخت فراورده را طراحی می‌کنند. آن‌ها باید به اندازهٔ کافی با روش‌های متنوع تولید مانند برش فلزات، شکل دهی، مونتاژ، بازرسی و تست آشنا باشند تا بتوانند روند تولید را طرح ریزی کنند و برای یافتن بهترین شرایط کارکرد تحقیق کنند. ممکن است آنها ابزارها و ماشین‌های مخصوصی طراحی کنند و برای بهبود بخشیدن به روش‌های تولید کنونی نو آوری‌هایی به خرج دهند. آنها استانداردهای کارها را تعیین می‌کنند و مراحل تولید را هماهنگ می‌کنند تا روند همواری را از دریافتن مواد اولیه تا صادر کردن قطعات ساخته شده تضمین کنند. آنها باید تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات را در یک سیستم که فراورده‌های با کیفیت را به طور کارامد تولید می‌کند، به خوبی متحد کنند.

down


تاثیر جهت زلزله بر سازه ها


 امروزه با پیشرفت علوم مهندسی، سازه های بسیار پیچیده با اشکال نامنظم ساخته می شوند. از آنجائیکه نیروی زلزله به عنوان مخربترین نیروی وارد بر سازه ها هنوز ماهیتی ناشناخته و پیچیده دارد، بررسی اثر آن بر سازه ها به ویژه سازه های نامنظم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از مسائل مطرح در این زمینه جهت اعمال زلزله بر سازه و چگونگی عکس العمل سازه در برابر آن می باشد. از آنجائیکه اعمال زلزله از هر جهتی بر سازه محتمل می باشد، بایستی تحلیل سازه ها در بحرانی ترین جهت که ایجاد بیشترین پاسخ ها را می نماید، انجام پذیرد. در این رساله ضمن بررسی پژوهشهای پیشین، رابطه لوپز و همکارانش به عنوان مبنای نظری این بررسی انتخاب و امکان به کار بردن آن در مورد تمامی انواع سازه ها و انواع پاسخها از طریق مقایسه نتایج تحلیلهای کامپیوتری با نرم افزار SAP-90 که با جاروب کردن 5 درجه ای زاویه اعمال زلزله بر سازه بدست آمده بود، مورد تحقیق قرار گرفت. نتیجه مقایسه کاملاً رضایت بخش و پاسخها بسیار نزدیک به هم می باشند. سپس پاسخهای مختلف سازه های چندی مدنظر قرار گرفته و تغییرات آنها با زاویه اعمال زلزله بررسی شده است. این مطالعات مشخص نمود که تاثیرات همبستگی مودها در پاسخ های نیروئی ستونهای سازه های نامنظم بسیار بیشتر از تیرها است.

down

بهینه سازی مشخصه های یک ورق کامپوزیتی ساندویچی با رویه های چند لایه و مغزی لانه زنبوری، تحت قیود کمانش و با استفاده از الگوریتم ژنتیک


یکی از مهمترین پدیده های مکانیکی در یک ساختار کامپوزیتی ساندویچی، کمانش آن تحت بارهای درون صفحه ای می باشد. از آنجایی که این ساختارها متشکل از دو قسمت اصلی: مغزی و رویه هستند. ناشی از خواص مکانیکی این دو قسمت، ساختار کامپوزیتی ساندویچی تحت چندین وضعیت دچار پدیده کمانش می گردد. در یک پیکره ساندویچی با مغزی لانه زنبوری، پدیده کمانش در چهار وضعیت کمانش سرتاسری، ناپایداری برشی مغزی، کمانش چروکیدگی رویه ها و کمانش درون سلولی رویه یا ناپایداری تک سلولی صورت می پذیرد. بنابراین در طراحی یک ساختار ساندویچی، محاسبه بهینه مشخصه های ساختار بر اساس قیود کمانش، حائز اهمیت می باشد. در این تحقیق با استفاده از روابط مربوط به کمانش ورق ساندویچی متقارن و مستطیلی شکل با مغزی لانه زنبوری، رویه های نازک چند لایه با تکیه گاه ساده و تحت بار فشاری، مشتمل بر روابط کمانش سرتاسری و موضعی به محاسبه بهینه مشخصه های هندسی ورق، شامل ضخامت مغزی و رویه ها، ضخامت بدنه و قطر سلول و مغزی پرداخته شده است.

down

دانلود پایان نامه بررسی رفتار تک آهنگ و چرخه ای قابهای متشکل از تیرهای لانه زنبوری و ستونهای دوبل ناودانی تسمه دار


در این مقاله رفتار قاب متشکل از تیر لانه زنبوری و ستون دوبل ناودانی تسمه دار مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از روش اجزاء محدود چهار مجموعه مدل مربوط به چهار قاب واقعی آزمایش شده در مرجع [5] اختیار شده و هر یک از مدل ها تحت بارگذاری تک آهنگ (مونوتونیک یا یک طرفه) و چرخه ای (سیکلیک یا رفت و برگشتی) و با استفاده از منحنی تنش- تنجش چند خطی مورد بررسی و تحلیل غیرخطی قرار گرفتند. قابهای مورد مطالعه با تیرهای لانه زنبوری ساخته شده از تیرآهنIPE180 با 6، 8، 10 و 12 چشمه و مطابق با استاندارد ایران در نظر گرفته و مدلسازی گردیدند. بارگذاری شامل بار متمرکز مونوتونیک قائم P بر وسط دهانه تیر و نیروی متمرکز مونوتونیک جانبی معادل 0/2 P در محل اتصال تیر به ستون اعمال گردیده است. در این مطالعه پدیده هایی چون بروز پلاستیسیته گسترده، تشکیل مکانیزم ویرندیلی و کمانش جانبی- پیچشی جان تیر لانه زنبوری که طی آزمایشها مشاهده شده بود، از طریق عددی باز تولید شده است. بارگذاری سیکلیک یا رفت و برگشتی تحت کنترل تغییر مکان اعمال گردیده است. گام های تغییر مکان جانبی سیکلیک به طور متقارن در محل تقاطع محور طولی تیر و ستونها و با افزایش 5 mm تغییر مکان جانبی در هر گام بر سازه اعمال گردید و نمودارهای بار- تغییر مکان مونوتونیک و هیسترتیک حاصله ارائه گردیده اند و مورد بحث قرار داده شده اند و همچنین به تبیین رفتار تک آهنگ و چرخه ای قاب و تشریح پدیده های منجر به کنترل مقاومت نهایی و میزان شکل پذیری قابها، پرداخته شده است.


down

قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای دریایی بر اساس آئین نامه API RP2A-LRFD در منطقه خلیج فارس


یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با طراحی سکوهای دریایی که هزینه احداث آنها بالا می باشد، مساله قابلیت اعتماد آنها در برابر بارهای محیطی می باشد. در این تحقیق ابتدا انواع مختلف سکوهای دریایی معرفی شده و سپس به شرح سکوهای دریایی فلزی نوع شابلونی و طرح لرزه ای آنها بر اساس آئین نامه API RP2A پرداخته شده است. همچنین در فصل دوم، مفاهیم اساسی قابلیت اعتماد سازه ای و نیز روشهای موجود بررسی قابلیت اعتماد طراحی سکوهای دریایی بیان شده است. سپس با مدلسازی و آنالیز شکل پذیری یک سکوی نمونه اسکان و یک سکوی نمونه حفاری در منطقه خلیج فارس قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای دریایی در این منطقه مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مدلسازی ها برای مشخص نمودن ظرفیت حد نهایی (ULS) سکوهای نمونه از آنالیز هل دادن استاتیکی استفاده شده که توسط برنامه SAP 2000 انجام پذیرفته است و شرح مفصل آنها در فصل چهارم ارائه شده است. بررسی قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای مورد مثال توسط روش در حال تهیه و بسط ISO انجام شده است.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که طراحی لرزه ای سکوهای دریایی در خلیج فارس که در حال حاضر بر اساس آئین نامه API RP2A می پذیرد، قدری محافظه کارانه بوده و ممکن است در ضرایب بارگذاری و مقاومت لرزه ای بکار رفته در این آئین نامه برای منطقه خلیج فارس اصلاحاتی صورت پذیرد.

در نهایت، طیف طرح و ضرایب بارگذاری و مقاومت لرزه ای منطقه خلیج فارس پیشنهاد شده است.


down


اثر P-Delta بر قاب بادبندی واگرا


 در سیستم قاب خمشی بعلت تغییر مکان های زیاد اثرات P-Delta باید در نظر گرفته شود. اما در سیستم قاب بادبندی هم مرکز بعلت تغییر مکانهای ناچیز بطور معمول از اثرات P-Delta صرف نظر می شود. اثر P-Delta بر روی قابهای بادبندی واگرا که تغییر مکانی در حد واسط بین دو سیستم فوق ارائه می نماید موضوع بحث این پایان نامه است.

در فصل اول رفتار سازه در حالت غیرخطی و روشهای تحلیل مرتبه دوم سازه و چگونگی در نظر گرفتن اثرات P-Delta در یک سازه مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل دوم نکات طراحی و چگونگی طرح اعضا در قابهای بادبندی واگرا و نحوه رفتار این سازه تحت نیروهای جانبی بررسی می گردد. نهایتاً در فصل سوم قاب بادبندی واگرا توسط برنامه ارتجاعی SAP90 تحلیل و طراحی شده و رفتار قاب بادبندی واگرا در حالت ارتجاعی و غیرارتجاعی با در نظر گرفتن اثرات P-Delta و نتایج طراحی حالت ارتجاعی توسط مدلسازی در برنامه DRAIN-2DX تحت نیروهای قائم و جانبی گرهی در حالت استاتیکی با افزایش طبقات بررسی می شود. در این قسمت تاثیر P-Delta با افزایش طبقات برای قابهای بادبندی D,K,V شکل از 13 طبقه با گام سه طبقه مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اثر تغییر طول تیر رابط و تغییر در نیروی جانبی و هندسه سازه قاب بادبندی واگرا در تحلیل مرتبه دوم بررسی شده است.


down



بررسی آسیب پذیری لرزه ای مخازن بزرگ فولادی نفت


 تجربه عملکرد مخازن فولادی در زلزله های گذشته نشان می دهد که این سازه ها در برابر زلزله آسیب پذیر می باشند و به علت اینکه در بسیاری از موارد حاوی مواد سمی و یا اشتعال پذیر می باشند با آزاد شدن محتویات داخل مخزن به علت مودهای شکستی که برای آنها در هنگام زلزله حادث می شود می توانند باعث ایجاد خسارات مالی و زیست محیطی فراوانی شوند. آتش سوزی مخازن در زلزله 1964 آلاسکا و 1999 ترکیه و خسارات سنگین ناشی از آن بیانگر اهمیت بررسی آسیب پذیری لرزه ای این سازه ها می باشد. مخازن فولادی زمینی به دو صورت مهار شده و مهار نشده در صنایع نفت موجود می باشند. هر دو نوع این مخازن ممکن است در برابر زلزله آسیب پذیر باشند و دچار مودهای شکست خاصی شوند. در این پژوهش ابتدا به بررسی رفتار لرزه ای این مخازن در زلزله های گذشته و همچنین مودهای شکست لرزه ای این مخازن پرداخته شده است و تحلیل لرزه ای این مخازن مورد بررسی واقع شده است. در ادامه به بررسی تحلیلی پارامترهای موثر در آسیب پذیری لرزه ای مخازن پرداخته شده است. بدین منظور توسط نرم افزار ANSYS هر دو نوع مخازن مهار شده و مهار نشده مدل سازی شده اند و تاثیر پارامترهایی از قبیل مهار مخزن، ضخامت پوسته، ضخامت کف مخزن و ... بر روی آسیب پذیری لرزه ای این مخازن مورد ارزیابی واقع شده است. بدین منظور ابتدا صحت رفتار لرزه ای مدل موردنظر با استفاده از مدلهای تحلیلی ارایه شده توسط محققین دیگر مورد تایید واقع شده است و پس از آن مدل موردنظر مورد تحلیل تاریخچه زمانی واقع شده است.

down

ارزیابی روشهای تخمین شاخص رانش بین طبقه ای و کاربرد آنها در تهیه طیف رانش


خسارات سازه ای و غیرسازه ای که در اثر زمین لرزه در ساختمانها پدید می آید در درجه اول ناشی از تغییر مکانهای جانبی است. بنابراین اگر تغییر مکانهای جانبی به نحو مناسبی توسط تامین سختی جانبی کافی، مقاومت جانبی و ظرفیت اتلاف انرژی مناسب، محدود شوند، می توان خسارت وارده را به طرز مناسبی کنترل کرد. برای نیل به این مقصود باید روشها و شاخصهای مناسبی برای کنترل تغییر مکانهای جانبی در فرایند طراحی لرزه ای در دست باشد. اساس روشهای طراحی لرزه ای در آئین نامه های فعلی بر معیارهای نیرو و مقاومت استوار است و تغییر مکان جانبی سازه ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. به همین دلیل اخیراً در مجامع تخصصی مهندسی زلزله توجه زیادی به روشهای طراحی لرزه ای بر مبنای تغییر مکان شده است. هدف اصلی در انتخاب موضوع مورد مطالعه در این پایان نامه نیز کمک به تبیین و تکامل روش طراحی لرزه ای بر مبنای تغییر مکان و به طور کلی استفاده گسترده تر از شاخص های تغییر مکان جانبی در طراحی لرزه ای سازه ها است.

down

بررسی روش تحلیل طیف ظرفیت ( CSM ) و روش تحلیل استاتیکی فزاینده غیر خطی مودی ( MPA )


با افزایش دانش بشر درباره پدیده زلزله و نحوه رفتار سازه ها در زمان زلزله، راهکارهای افزایش ایمنی در مقابل این پدیده نیز بروز می شوند. در این میان ارائه تعریف مشخصی از ایمنی، عملکرد و خطر زلزله باعث ایجاد زبان مشترک بین محققان و مهندسان و امکان به کارگیری این تعاریف در محاسبات سازه های جدید و کنترل سازه های موجود می گردد. با توسعه مفاهیم طراحی لرزه ای، ابزار محاسباتی نیز توسعه یافته است. در این میان روش های تحلیل استاتیکی غیر خطی با توجه به سادگی، سرعت انجام و سادگی تفسیر نتایج در مقایسه با روشهای تحلیل دینامیکی غیر خطی به سرعت مورد اقبال مهندسان واقع شده اند. هدف از این تحقیق، ارائه دو روش تحلیل شبه استاتیکیغیر خطی به نام الف: روش تحلیل طیف ظرفیت ( CAPACITY SPECTRUM SETHOD ) و ب : تحلیل استاتیکی فزاینده غیر خطی مودی ( MODAL PUSHOVER ANALYSIS ) و مقایسه خطای آنها نسبت به روش تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی غیر خطی می باشد. یکی دیگر از اهداف این تحقیق، شفاف سازی مراحل انجام روش تحلیل استاتیکی غیر خطی است.

down


مجموعه مقالات Journal of Pharmaceutical Innovation 2013


The Journal of Pharmaceutical Innovation (JPI), is an international, multidisciplinary peer-reviewed scientific journal dedicated to publishing high quality papers emphasizing innovative research and applied technologies within the pharmaceutical and biotechnology industries. JPI's goal is to be the premier communication vehicle for the critical body of knowledge that is needed for scientific evolution and technical innovation, from R&D to market. Topics will fall under the following categories: Materials science Product design Process design, optimization, automation and control Facilities; Information management Regulatory policy and strategy Supply chain developments Education and professional development Journal of Pharmaceutical Innovation publishes four issues a year.

down

10 مرد ثروتمند دنیا

۰۵
ارديبهشت

10 مرد ثروتمند دنیا


لری پیچ


همانطور که می‌دانید نشریه اقتصادی فوربس همه ساله لیستی از ثروتمندترین افراد دنیا منتشر می‌کند. در ادامه به اختصار از رتبه دهم تا رتبه یک، به معرفی 10 فرد اول این لیست که ثروت خود را از راه فناوری بدست آورده اند می پردازیم. با ما همراه باشید.

مجموعه مقالات Microfluidics and Nanofluidics 2013


Microfluidics and Nanofluidics is an international peer reviewed journal exploring all aspects of microfluidics, nanofluidics, and lab-on-a-chip science and technology. The journal seeks to improve the fundamental understanding of microfluidic and nanofluidic processes, examining the current state of research and development and the latest applications. This journal broadly interprets microfluidics and nanofluidics as the study of mass (including molecular and colloidal) and momentum transfer, heat transfer, and reactive processes, coupled with transport in microscale and nanoscale systems. Readers will find reports of original scientific research, techniques, and applications. In addition, the journal publishes brief communications presenting urgent announcements of significant advances or preliminary accounts of new work and topical reviews summarizing accepted practices and reporting progress in selected areas.

down