بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

مجموعه مقالات هفتمین همایش ملی انرژی


به یاری خداوند متعال هفتمین همایش دو سالانه ملی انرژی در روزهای اول و دوم دی ماه سال 1388 در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود. پس از برگزاری موفقیت آمیز شش دوره همایش ملی انرژی، همایش هفتم در سال جاری با حمایت و راهبری مشترک وزارتخانه های نفت و نیرو توسط کمیته ملی انرژی جمهوری اسلامی ایران سازماندهی و اجرا می گردد.

بررسی رفتار لرزه ای ساختمانهای مصالح بنایی با سیستم ایزولاسیون لغزشی ماسه ای


بررسی آمار مرگ و میر و انهدام در ساختمانهای مختلف گواه این موضوع است که بیشتر این آسیبها و خسارات متوجه خانه های ساخته شده از مصالح بنایی بوده است. با توجه به توان لرزه خیزی بالای کشورمان، توجه و ارائه راه کارهایی در جهت مقاوم سازی اینگونه ساختمانها الزامی به نظر می رسد. یک روش جهت محافظت زلزله ای این ساختمانها که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم ساده و قابل اجرا توسط افراد بومی مناطق باشد، استفاده از یک سیستم ایزولاسیون لغزشی است که در این سیستم جهت ایجاد لغزش اصطکاکی، دیوارهای باربر ساختمان با یک لایه ماسه از شناژ زیرین جدا شده اند. در این مطالعه جهت درک و فهم رفتار یک سیستم جدایشگر و همچنین شناخت جزئیات تشکیل دهنده آنها و عملکرد این اجزاء ابتدا مروری بر تحقیقات گذشته در این زمینه صورت پذیرفت.

مقایسه روشهای تجربی، آئین نامه ای، خطی و غیرخطی در آنالیز رفتار و طرح لرزه ای سازه های بنایی غیرمسلح در ایران


در این پایان نامه به بررسی ساختمانهای بنایی غیرمسلح و بررسی پارامترهای تاثیرگذار در مقاومت و سختی آنها پرداخته شده است. بر این اساس ابتدا روشهای مختلفی جهت آنالیز و طرح این نوع سازه ها ارائه شده است. برخی از این روشها بیشتر بر مبنای تجربه استوار بوده و مفاد آنها بر اساس رفتار سازه ها در زلزله های گذشته تنظم شده اند. این روشها که بیشتر آئین نامه های لرزه ای جهان (از جمله آئین نامه زلزله ایران) از آنها پیروی می کنند با استفاده از روشهای نسبتاً دقیق تر آنالیز مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است. برای اینکار سه روش انتخاب شده است.روش اول، روشی موسوم به روش آریا است که در کشور هندوستان متداول است. روش دوم موسوم به روش خرپای معادل دیوار بنایی است که در آن المان مربعی دیوار بنایی با یک المان خرپای مسطحه شش عضوی مشابه سازی می گردد. در روش سوم،المان دیوار بنایی با یک المان قاب با تیرهای صلب با ستون مرکزی و بادبندیهای ضربدری معادل مشابه سازی گردیده و کارآیی این سه مدل در آنالیز خطی و غیرخطی دیوارهای بنایی ارزیابی و مقایسه شده است.

تهیه طیف طرح با احتساب اندرکنش خاک و سازه و زلزله های طرح در آیین نامه 2800 ایران


در تحلیل دینامیکی سازه ها عموماً فرض می شود که خاک زیر شالوده صلب بوده و از انعطاف پذیری خاک زیر شالوده صرف نظر می شود در این حالت پاسخ سازه متاثر از خواص دینامیکی خود سازه است و خواص زیر شالوده تاثیری در پاسخ سازه ندارد. در حالی که با در نظر گرفتن خاک زیر شالوده، سیستم جدیدی از خاک و سازه تشکیل خواهد شد که پاسخ آن متاثر از خواص دینامیکی سیستم جدید خواهد بود. در آیین نامه 2800 ایران نیز با فرض صلب بودن خاک زیر شالوده طیف های بازتاب طرح برای تحلیل دینامیکی سازه ارائه شده است. تاثیر لحاظ کردن انعطاف پذیری خاک در پاسخ سازه ها موضوع اصلی این مطالعه است.

بررسی رفتار پایداری استاتیکی سازه های فضاکار کش بستی


 در حالت کلی سازه های فضاکار، سیستم های سازه ای هستند که دارای عملکرد سه بعدی می باشند. در عمل سازه های فضاکار به گروه خاصی از سازه ها گفته می شود که شامل شبکه ها،چلیک ها، گنبدها، دکل ها، شبکه های کابلی، سیستم های پاشامی، سازه های تاشو و کش بست ها هستند. سازه های کش بستی، سیستم های مشبک فضاکاری هستند که شامل مجموعه ناپیوسته ای از عناصر فشاری داخل محیط پیوسته ای از عناصر کششی می باشد که سختی سازه ای از آنها به وسیله حالت خود تنیدگی ایجاد می شود. اگرچه متون علمی وسیعی در مورد رفتار ناپایداری سازه های فضاکار با اتصالات مفصلی وجود دارد، اما هیچکدام از آنها برای سازه های کش بستی مناسب نیستند. زیرا در سازه های کش بستی به منظور ایجاد سختی، بایستی خودتنیدگی ایجاد شود و تحلیل این سازه ها بر اساس پیش تنیدگی استوار است.

الگوی فرکتالی چند زلزله بزرگ ایران


هدف از مطالعه پراکندگی رومرکز زلزله ها (پسلرزه ها و پیشلرزه ها) و ارتباط آنها با ساختاری تکتونیکی مانند گسلها و رخنمونهای دیگر زمین شناسی رسیدن به الگوئی است که در کنار مطالعات دیگر زمین شناسی کمکی در راستای پیش بینی بلندمدت زلزله ها باشد.در این مطالعه با استفاده از آنالیز فرکتالی خاصیت خودهمسانی پیشلرزه ها و پسلرزه های 20 زلزله بزرگ ایران بررسی شده است و بعد همبستگی آنها به دست آمده است.

اهمیت مدیریت استراتژیک و کارافرینی در بهبود عملکرد SMEها


یکی از راهکارهای مناسب برای رشد بنگاه در شرایط رقابتی، تشخیص و بهره برداری از فرصت های کارآفرینانه جدید و ارزش آفرین است. بهره برداری از فرصتها ممکن است نیازمند راه اندازی کسب و کارهای جدید درون سازمانی باشد. ماهیت متفاوت مدیریت کسب و کارهای جدید و کسب و کارهای موجود بنگاه سبب می شود سازمان دهی کسب و کارهای جدید درون بنگاه با چالش هایی همراه باشد.مدیریت استراتژیک فرایند ارزیابی شرکت و محیط در جهت تحقق اهداف بلندمدت سازمان است. هنگامی که ماموریت سازمان مشخص می شود،استراتژی ها برای دنبال کردن آن مأموریت توسعه می یابند. سازمان باید به نحوی مدیریت استراتژیک را برای کنترل این استراتژی توسعه دهد.کارآفرینی نیز به عنوان شناسایی وکشف فرصت هایی که قبلاً کشف نشده است،تعریف شده است.

بررسی تاثیر ترکیب هیات مدیره و ساختار مالکیت بر میزان مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتها در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران


 در این پژوهش به بررسی تاثیر ساختار و ترکیب هیات مدیره بر مسئولیت اجتماعی شرکت ها پرداخته شده است و هدف از این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر میزان رعایت مسولیت پذیری اجتماعی به عنوان یک فاکتور موثر بر تصمیمات سرمایه گذاران می باشد. در این راستا تعداد 109 شرکت برای دوره زمانی 1387 تا 1390 مورد مطالعه قرار گرفتند. شرکتها از صنایع مختلف انتخاب گردیدند و از روش رگرسون ساده و چند متغیره برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است.

فرآیند شناسایی عدم قطعیت های کلیدی در سناریونگاری (مطالعه موردی: شرکت فولاد ماهان سپاهان)


 هدف اصلی این مقاله، شناسایی عدم قطعیت های کلیدی موجود در محیط بازار شرکت فولاد ماهان سپاهان می باشد. برای تدوین و طراحی سناریوهای یک شرکت، مهم ترین عواملی که نقش اصلی را برای ساخت سناریوها ایفا می نمایند، عدم قطعیت های کلیدی هستند. به همین منظور این مقاله با استفاده از طراحی سناریو به روش شبکه ی جهانی کسب و کار، فرآیند شناسایی عدم قطعیت های کلیدی در این روش را بیان می کند. این کار با انجام دو مرحله مصاحبه با خبرگان شامل کارشناسان و مدیران شرکت انجام گرفت.

بررسی اثر استراتژی، ساختار و فرهنگ سازمانی بر اثر بخشی سازمانی با تبیین نقش مدیریت دانش (مورد مطالعه: شرکت صنایع الکترونیک شیراز) 

در دهه گذشته شناسایی مفاهیم اصلی سازمانی و چگونگی تأثیر آنها بر نتایج و عمکرد سازمانی مورد توجه روز افزون قرار گرفته است. در این راستا، مفاهیم درونی سازمان مانند ساختار، فرهنگ و استراتژی و قدرت سازمانی مورد توجه پژوهشگران متعددی قرار گرفته است همچنین بر اساس مطالعات یانگ و دیگران (2010)، مدیریت دانش یکی از مکانیسم های واسطه ای مهم و تأثیرگذار بر اثر بخشی استراتژی ها و مفاهیم سازمانی می باشد و نقش مهمی در برقراری ارتباط بین مفاهیم سازمانی، استراتژی های سازمان و اثربخشی اهداف سازمانی دارد در مطالعه حاضر به بررسی اثر استراتژی، ساختار و فرهنگ سازمانی بر اثربخشی سازمانی با تبیین نقش مکانیزم مدیریت دانش پرداخته می شود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کارکنان و مدیران شرکت صنایع الکترونیک شیراز تشکیل می دهد.


حالت امن یا Safe Mode در ویندوز یکی از ویژگی‌های شناخته شده آن است که برای تشخیص مشکلات سیستم بهره می‌گیرند. در این حالت ویندوز از حداقل درایور‌ها و سرویس‌ها برای بالا آمدن استفاده می‌کند تا شما بتوانید به طور ریشه‌ای مشکل سیستم خود را تشخیص دهید. این مشکل می‌تواند یک درایور خراب، نرم‌افزار مشکل‌دار و یا یک ویروس باشد که از درست بالا آمدن سیستم شما جلوگیری می‌‌کند و یا ویندوز را از حالت پایداری خارج می‌کند.

بررسی تاثیر میانجی گری سبک رهبری نوآورانه بر رابطه ی هوش هیجانی مدیران ارشد، هماهنگی استراتژیک و عملکرد سازمان


در طی سالهای اخیر با توجه به افزایش تغییرات غیرقابل پیش بینی در حوزه کسب و کار، نوآوری تبدیل به مهمترین محرک دست یابی بسیاری از صنایع به موفقت رقابتی شده است. در این راستا یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهبود خلاقیت و نوآوری در سازمان ها، سبک رهبری نوآورانه مدیران ارشد سازمان است که می تواند نقشی تاثیرگذار در فراهم ساختن یک محیط نوآورانه و به تبع آن ایجاد نوعی سیستم های تطبیقی استراتژیک با تغییرات محیطی، جهت بهبود کارایی سازمان، ایفا نماید.

مجموعه مقالات دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک ایران


 کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک ایران توسط انجمن مدیریت استراتژیک (راهبردی) ایران از سال 1383 به طور رسمی آغاز به کار نمود و نخستین دورۀ آن با حضور اساتید و پژوهشگران حوزه­ های مختلف مدیریت استراتژیک در محل هتل المپیک تهران، توسط انجمن برگزار شد. این کنفرانس بین المللی معتبر پس از چند دوره برگزاری توسط انجمن مدیریت راهبردی ایران، از سال 1390 با دعوت از اساتیدی از کشورهای امریکا، انگلستان، دانمارک و هلند، با عنوان «کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک»،

تحلیل و طراحی شبکه های دو لایه ای با به کارگیری روش های بهینه سازی و شبکه های عصبی

با توجه به گسترش روزافزون ساخت ساختمان های بزرگ با دهانه های وسیع مانند استادیوم ها،نمایشگاه ها، سالن های اجتماعات، مصلاها و آشیانه های هواپیما، مطالعه در زمینه تحلیل، طراحی و بهینه یابی شبکه های دو لایه ای، که برای پوشش سقف این گونه سازه ها به کار می رود، امری ضروری است. در طراحی بهینه سازه های پرعضو که با تغییر توپولوژی و مشخصات هندسی آنها سازه های متنوعی ایجاد می شود، به کارگیری روش های تقریبی موجب صرفه جویی در زمان محاسبات می گردد.


طراحی اتصال نیامی سازه های فضاکار از چدن آستمپر شده


 امروزه سازه های فضاکار در علم مهندسی سازه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، بطوریکه در همه کشورها انواع مختلف آن با سیستم های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. سیستم اتصال نیامی، نوع خاصی از سیستم های سازه های فضاکار است. مصالحی که اغلب برای آن استفاده می شود، فولاد نرمه است و در موارد خاصی از فولاد با مقاومت بالا استفاده می شود. از آنجائی که استفاده از فولاد با مقاومت بالا پرهزینه است، لذا استفاده از چدن آستمپر شده با توجه به مقاومت کششی زیاد، شکل پذیری مناسب و ارزان بودن آن پیشنهاد می گردد. برای بررسی اثر این مصالح در عملکرد اتصال مذکور

ارائه فرآیند مقاوم سازی لرزه ای بناهای تاریخی


بناهای تاریخی ایران بلحاظ فرهنگی، هنری، و زیبائی شناسی از اهمیت بالایی برخوردارند. این بناها هویت فرهنگی گذشتگان را در خود حفظ کرده است و عامل تحکیم وحدت ملی نیز می باشند. علاوه بر این بناهای مذکور عامل مهمی جهت جذب توریست و گسترش این صنعت در کشور نیز می باشند.

این آثار پرارزش با عوامل طبیعی و غیرطبیعی در دوره های گذشته مورد تهدید قرار گرفته اند چه بسا بناهایی که هیچ اثری از آنها امروزه وجود ندارد. بدین ترتیب دور از تصور نخواهد بود که در آینده دور یا نزدیک بناهای موجود تاریخی، بدون تدبیر لازم در خصوص حفظ آنها از حیظ انتفاعی خارج و یا بر اثر عوامل طبیعی تخریب و نابود گردند. از جمله عواملی که بطور غیرمنتظره این بناها را مورد هجوم خود قرار می دهند زمین لرزه ها می باشند. از آنجا که مشخصا در طول طرح و ساخت این بناها اثرات زلزله ملاحظه نشده اند لذا بنا به ضرورت باید این آثار جهت مقابله با این پدیده طبیعی مقاوم سازی و در مواردی بازسازی شوند.

بررسی ضوابط شکل پذیری برای طراحی اتصالات تر در سازه های بتنی پیش ساخته


 در این پژوهش ضوابط شکل پذیری اتصالات تر در مساله کنترل پایداری و یکپارچگی سازه های بتنی پیش ساخته مورد بررسی قرار می گیرند.

ابتدا ضمن مطالعه خصوصیات سازه های بتنی پیش ساخته و اصول کلی طراحی آنها، نقش اتصالات در حفظ پایداری و انسجام سازه مورد توجه قرار می گیرد.

در ادامه پایداری سازه در مکانیزمهای مختلف ایجاد شده بر اثر بارگذاریهای غیرمترقبه را مورد بررسی قرار داده و به مدلسازی و محاسبه روابط نیرو- تغییر شکل آنها می پردازیم. در این قسمت همچنین ضمن بررسی حساسیت این روابط نسبت به پارامترهای موثر در آنها، در نهایت مدلهای بدست آمده را از لحاظ نوع رفتار نیرو و تغییر شکل تقسیم بندی می کنیم.

بررسی رفتار برشی تیرهای بتن مسلح حاوری الیاف فولادی


در این تحقیق، تاثیر الیاف کوتاه فولادی (و با مقاومت پایین) بر رفتار برشی تیرهای بتنی معمولی و با مقاومت بالا مورد آزمایش قرار گرفت. تغییرات اصلی آزمایش در تغییر فواصل خاموتها و مقدار الیاف در دهانه برشی انتخاب شد. نتایج آزمایش نشان داد که علاوه بر آنکه با حفظ مقاومت تیر می توان الیاف را جایگزین قسمتی از خاموتها کرد، به شکل پذیری برشی بیشتری نیز می توان دست یافت. تیرهای مسلح حاوی خاموت و الیاف فولادی (در دهانه های برشی)، در مقایسه با تیرهای مسلح مرسوم،

بررسی اندرکنش قاب و دیوار برشی سازه های متقارن در حوزه الاستیک و غیرالاستیک تحت تاثیر زلزله


 سیستمهای قاب و دیوار برشی یکی از سازه هایی است که برای مقابله با بارهای جانبی اعم از باد و زلزله بکار می رود شناخت عملکرد توام این سیستم به مساله اندرکنش بین دو سازه منجر می شود. عملکرد دیوار برشی مجزا مشابه یک تیر طره ای خمشی، و فرم فوقانی تغییر شکل آن متناسب با توان سوم ارتفاع می باشد و تغییر شکل آن به صورتی است که، تعقعر منحنی تغییر شکل یافته آن همواره بسمت پایین خواهد بود. در حالیکه عملکرد قاب مشابه به یک تیر طرهای برشی بوده و فرم فوقانی آن متناسب با ارتفاع قاب است و تغییر شکل آن به صورتی است که تعقعر منحنی تغییر شکل آن همواره به سمت بالا خواهد بود.
 پدیده های طبیعی مثل زمین لرزه ها و بادهای قوی می توانند برای سازه های ساختمانی نتایج فاجعه آمیزی را سبب شوند و این گونه حوادث اثرات و زیانهای اجتماعی بسیار مضری را در بردارند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانیم ایمنی و قابل اطمینان بودن سازه ها را تحت این نیروها تضمین بکنیم.
مطالعه بر روی روشهای کنترل سازه ها به منظور کاهش اثرات نیروهای خارجی و لرزه ها در سازه ها و بویژه ساختمانهای بلند در سالهای اخیر توسعه فراوانی یافته و در برخی موارد بصورت عملی بکار گرفته شده است.