وقتی که پورشه کاین با هنر ایرانی تلفیق شود
نمایشگاه خودروی ژنو 2015: منصوری با یک دوجین از خودروهای فوقالعاده در ژنو، قلب طرفداران خود را به ضربان تند، واداشته است. پورشه کاین توربو، خودرویی که بهخودیخود، یک شاهکار در دنیای شاسی بلندهای اسپرت محسوب میشود، این بار با هنر دستان منصوری، جلوه ای تهاجمی و خشن یافته است.
کیت پیشنهادی منصوری برای این خودرو شامل یک کیت بدنه و همچنین یک مجموعه ارتقای پیشرانه میشود.
طبق معمول، فیبرکربن، اصلیترین عنصری است که منصوری از آن در اجزای بدنه سود میبرد. سپر جلو و هواکشها و ورودیهای هوای آن کاملاً تغییر یافتهاند. در زیر سپر هم از اسپویلر لبه ای فیبرکربنی استفاده شده است. درب کاپوت نیز از همین جنس و با هواکشهای اضافی طراحی شده است. در زیر دربها، اسکرت های ظریف و با طراحی خاص قرار گرفتهاند. در انتهای خودرو، علاوه بر اسپویلر بزرگ سقفی، از یک اسپویلر لبه ای ظریف در پایین شیشه عقب و یک نوار فیبر کربنی در انتهای درب استفاده شده است. دیفیوزر عقب نیز از جنس فیبر کربن است و دو خروجی بزرگ اگزوز در طرفین را در خود جای میدهد.
علاوه بر تغییرات و استفاده از کیت بدنه، چراغهای جلو و عقب نیز کاسه ای تیره رنگ از جنس فیبر کربن دارند. چرخهای آلیاژی 23 اینچی با تایرهای 315/25 نیز به رنگ مشکی میباشند. با لمس یک دکمه میتوان ارتفاع خودرو را 4 سانتیمتر دیگر کاهش داد تا در سرعتهای بالا از پایداری بهتری برخوردار باشد.
فضای داخل کابین از روکشهای چرم، آلکانترا، فیبر کربن، آلومینیوم و چوب مرغوب پوشیده شده است. ترکیب رنگی و کنتراست ایجاد شده، فضایی دنج و کلاسیک را خلق نموده است.
این شرکت آلمانی همچنین یک کیت ویژه ارتقای موتور را نیز برای این خودرو پیشنهاد میکند. با استفاده از این پکیج، قدرت موتور 8 سیلندر کاین توربو از 562 اسب بخار و گشتاور آن از 800 نیوتن متر به 790 اسب بخار و 1050 نیوتن متر افزایش خواهد یافت.
صفر تا صد کاین توربوی منصوری تنها 3.9 ثانیه زمان میبرد و بیشینه سرعت نیز به طور الکترونیکی به 300 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
منبع: پدال