بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

خلاصه پایان نامه:

 عملکرد نامناسب تیرهای سازه ای از جمله عوامل مهم تخریب سازه های بتنی در اثر زلزله می باشد . لذا مقاوم سازی تیرهای بتنی میتواند راهکاری مناسب جهت مقابله با این عوامل باشد.با توجه به گزارشات منتشره از مراحل ترمیم،روشهای مختلفی نیز برای ترمیم تیرهای بتنی وجود دارد که از آن جمله می توان به انواع روشهای تقویتی از قبیل تقویت خارجی عضو سازه ای با فولاد معمولی یا پیش تنیده ، افزایش سطح مقطع عضو بتنی ،اتصال قطعات پیش ساخته و چسباندن ورق های فولادی یا کامپوزیتی (FRP) اشاره کرد.

 

در این پایان نامه به بررسی تاثیر استفاده از ورق های کامپوزیتی پلیمری (FRP) بر مقاومت خمشی و تغییر شکل نهایی تیر به صورت توام پرداخته شده است . برای این منظور تعداد 22 نمونه از تیرها با دهانه ساده انتخاب و سپس به روش های مختلف از جمله چسباندن ورق های CFRP،GFRPبه صورت لایه ای و میلگرد شیشه و فولاد به روش NSMR به عنوان نمونه های تقویت شده،به همراه 1 تیر به عنوان نمونه شاهد در نظر گرفته شد.سپس نمونه ها مورد مطالعه تحت بارگذاری خمشی قرار داده شده و مقدار خیز و باربری آنها اندازه گیری شد.نتایج بدست آمده از آزمایشات نشان داد که استفاده از سیستم FRP  به منظور تقویت خمشی تیرها،می تواند گزینه مناسبی جهت ترمیم و تقویت باشد . همچنین نتایج حاکی از آن بود که درنمونه های تقویت شده که انتهای آنها مهار شده بود،افزایش قابل توجهی در باربری آنها مشاهده گردید.

 

 

down

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی