بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

خلاصه پایان نامه:

 در این پایان نامه به بررسی رفتار و مقاومت تیر و ستونهای کوتاه مرکب ساخته شده از بتن محصور شده در لوله های فولادی مبادرت گردیده است . در این نوع اعضاء سازه ای وجود لوله فولادی نه تنها در مناطق کششی مشابه آرماتور فولادی در بتن مسلح عمل میکند و ضعف کششی و برشی بتن را جبران می نماید بلکه در مناطق فشاری نیز اگر بتن به شکلی مطلوب و موثر محصور شود،مقاومت فشاری آن نیز بهبود یافته و در نتیجه ظرفیت باربری فشاری مقطع افزایش می یابد یعنی در این صوت سطح مقطع مورد نیاز عضو کاهش یافته و طرح مورد نظر اقتصادی تر می شود .
دانلود پایان نامه بررسی مقاومت خمشی و برشی لوله های پرشده از بتن

در اعضاء متشکل از لوله های پرشده از بتن علاوه بر افزایش میزان باربری،شکل پذیری عضو نیز بهبود یافته و در نتیجه قدرت جذب انرژی نیز بطور چشمگیری افزایش می یابد و بنابراین می توان از این عناصر جهت مقاوم سازی ساختمانها در برابر بارهای جانبی دینامیکی نظیر باد و زلزله استفاده کرد .

 

 

 هدف این پایان نامه انجام آزمایشات مختلف خمشی ،برشی و فشاری روی لوله های فولادی پرشده با بتن جهت تعیین رفتار و خصوصیات مکانیکی آن می باشد . برای این منظور جمعا 10 نمونه ستون کوتاه به طول 30 سانتیمتر و 4 نمونه تیرهای خمشی به طول 120 سانتیمترو 3 نمونه تیرهای برشی به طول 80 سانتیمتر مورد آزمایش قرار گرفتند.این نمونه ها از لوله های فولادی با قطر داخلی 152 میلیمتر و ضخامت 4 میلیمتر که از بتن با مقاومت 28 روزه 270 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع پر شده بود ساخته شدند.نتایج این آزمایشها مفصلا عرضه گردیده اند و در هر مورد نیز سعی گردید که تئوری مناسب برای توجیه نتایج آزمایشات ارائه گردد و با نتایج بدست آمده توسط سایر پژوهندگان مقایسه شود .

 

 

 

down

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی