بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه
 
امروزه روش رایج طراحی لرزه ای سازه ها در آیین نامه ها براساس روش استاتیکی معادل و تعیین برش پایه طراحی با استفاده از طیف خطی می باشد.برای تعیین برش پایه یکی از ضرایب موثر،ضریبی بنام اصلاح رفتار یا ضریب رفتار می باشد . در این پایان نامه ابتدا روش تعیین ضریب رفتار سازه بررسی شده و سپس چندین قاب ساده فولادی با مهاربندی هم محور با تعداد دهانه و طبقات مختلف تحت یک تحلیل غیر خطی استاتیکی قرار گرفته و ضریب رفتار آنها محاسبه شده است . نهایتا با اعمال درصد گیرداری و میزان سخت شدگی کرنش های مختلف و همچنین استفاده از مقاطع قویتر در ستونها و مهار بندها،تغییرات مقدار ضرایب شکل پذیری و اضافه مقا.مت سازه مورد بررسی قرار گرفته است .
دانلود پایان نامه محاسبه ضریب رفتار سازه های فولادی
 

در این پایان نامه قابهای مورد نظر ابتدا براساس ضوابط آئین نامه زلزله 2800(سال 1376) ایران طراحی شده سپس با انجام یک تحلیل غیر خطی استاتیکی تحت اثر بارهای جانبی آئین نامه ای ،شکل پذیری و ضرائب اضافه مقاومت آنها با توجه به محدود نمودن شکل پذیری محلی در المان های سازه بدست آمده است. نتایج بدست آمده برای محاسبه ضریب رفتار قابها استفاده شده است .در این تحقیق اثر P-∆  در محاسبه ضرائب اضافه مقاومت و شکل پذیری قابها در نظر گرفته شده است.مقادیر ضریب رفتار محاسبه شده برای قابهای ساده با مهاربندی هم محور فولادی ، بطور کلی بیشتر از مقادیر آیین نامه ای می باشد و این مقادیر برای تعداد طبقات و دهانه های مختلف مقادیر متفاوتی را نتیجه می دهند . این نتایج استفاده از یک ضریب ثابت (عدد 6در آیین نامه زلزله ایران) برای کلیه سازه های مهاربندی هم محور فولادی را سوال برانگیز می کند .

 

 

تحلیل استاتیکی غیر خطی می تواند نشان دهنده رفتار کلی سازه و بیان کننده نحوه تشکیل مکانیزم خرابی در سازه باشد .از طرف دیگر می توان با مقادیر اضافه مقاومت و شکل پذیری بدست آمده از نتایج حاصل از این تحقیق،قضاوت مناسبی در مورد رفتار سازه ها داشت. 

 

 

 

 

down

نظرات (۲)

  • مجموعه ابزار وبلاگ نویسی
  • سلام دوست عزیز - وب خوبی داری

    یک مجموعه بی نظیر از برنامه ها و فایل های شگفت انگیز برای وبلاگ نویسان و وبمستران آماده کردیم که می تونید دانلود کنید :

    حاوی

    1 - برنامه ارسال نظر گروهی رایگان به وبلاگها
    2 - برنامه ارسال ایمیل گروهی رایگان
    3 - برنامه بازدید اتوماتیک از وبلاگ
    4 - برنامه ساخت برچسب و کلمات کلیدی
    5 - برنامه ساخت کد بنر و عکس
    6 - کد های اچ تی ام ال نایاب برای وب
    7 - کتاب های آموزشی نایاب
    و . . . .
    سلام
    لینک دانلود کار نمیکنه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی