بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

 

 
خلاصه پایان نامه:
 بررسی و شناخت ویژگیهای شتابنگاشتهایی که در فاصله نزدیکی از گسل وقوع زلزله ثبت نی شوند (Near-Field Records)، یکی از مباحث مطرح در زمینه مهندسی زلزله می باشد. با توجه به تفاوتهایی که میان این دسته از شتابنگاشتها و آنهایی که در فاصله دورتری از محل وقوع ثبت می شوند (Far-Field Records) وجود دارد بررسی و مقایسه طیف پاسخ آنها در نسبتهای میرایی مختلف و در رفتارهای ارتجاعی و غیرارتجاعی ضروری است.
 
 

شتابنگاشتهای نزدیک گسل از نوع فرآیندهای باریک (Narrow Band Process) هستند که محتوای فرکانسی آنها دارای تعداد محدودی از فرکانسهاست. علاوه بر این، تعداد محدودی پالس با شدت زیاد دارند که می تواند باعث ایجاد تفاوت در پاسخ سیستم های خطی و غیرخطی این قبیل از شتابنگاشتها با شتابنگاشتهای استاندارد (دور از گسل) بشود.

 

 

در این مجال طیف پاسخ شتابنگاشتهای نزدیک گسل در نسبتهای میرایی مختلف و طیف پاسخ غیر خطی آنها از نظر تفاوت در شکل پذیری و انرژی تسلیم سیستم سازه ای در مقایسه با شتابنگاشت های دور از گسل، مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

 

 

 
down
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی