بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

 

 
خلاصه پایان نامه:
 سیستم قاب مقاوم خمشی و سیستم قاب بادبندی هم مرکز، دو سیستمی هستند که به صورت گسترده در ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله بکار برده می شوند. در حالیکه هیچ یک از این دو سیستم سازه ای نمی توانند نیازهای سختی و شکل پذیری را بطور همزمان تحت اثر زمین لرزه های بزرگ پاسخگو باشند.

در این تحقیق رفتار لرزه ای سیستم بادبند زانویی به عنوان یک راه حل پیشنهادی برای رفع این مشکل مورد بررسی قرار می گیرد. در این سیستم حداقل یک انتهای بادبند قطری به جای اتصال به محل برخورد تیر- ستون به عضو زانویی که بطور مایل مابین تیر و ستون قرار می گیرد وصل می شود. عضو قطری تامین کننده سختی سیستم است، در حالیکه شکل پذیری تحت اثر بارهای شدید جانبی از طریق جاری شدن خمشی عضو زانویی بدست می آید و عضو زانویی به عنوان یک فیوز شکل پذیر عمل کرده و مانع از کمانش عضو قطری می شود. در این تحقیق رفتار سیستم بادبند زانویی با ابعاد مختلف تحت اثر زلزله ال سنتر و با نرم افزار غیرخطی DRAIN-2DX مورد بررسی قرار می گیرد و روش کار به این ترتیب است که در سازه ها با ابعاد مختلف ضریب زلزله موثر را آنقدر تغییر داده تا سازه به حد نهایی شکل پذیری برسد. و با ضریب زلزله بدست آمده یک بار تحلیل غیرخطی و بار دیگر تحلیل خطی صورت می گیرد و از تقسیم برش پایه حاصل از تحلیل خطی به برش حاصل از تحلیل غیرخطی ظرفیت بادبندهای زانویی محاسبه می شود.

تاثیر ارتفاع بر ضریب رفتار قابهای با مهاربند زانویی

 

این مراحل برای قابهایی با تعداد 1، 5، 10، 15، 20 صورت گرفته و در پایان تاثیر ارتفاع را بر ضریب شکل پذیری و ضریب رفتار آنها مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد.

 

down

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی