بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

 

خلاصه پایان نامه:
 با بررسی زمین لرزه های سده نوزدهم و بیستم و همچنین نقشه ی پهنه بندی شهر قزوین و قرار گرفتن گسلهای بنیادی و لرزه زا مانند گسله ی شمال قزوین، ایپک، قشلاق، الموترود، شاهرود، تالقان و اشتهارد بیانگر این مطلب می باشند که قزوین در منطقه لرزه خیز با خطر نسبی بالا قرار دارد.

بسیاری از مدارس قزوین که قبل از تاسیس سازمان نوسازی بنا شده اند، سیستم مقاومی در برابر زلزله ندارند لذا نیاز است که این مدارس تقویت و مقاوم سازی شوند. در این نوشتار ابتدا به بررسی لرزه خیزی منطقه قزوین پرداخته شده و سپس رفتار سازه ها در برابر زلزله و سیستمهای مقاوم در برابر زمین لرزه بیان شده است. در ادامه معایب و نواقص ساختمانهای آموزشی موجود و روشهای تقویت این مدارس بیان شده است.

مقاوم سازی ساختمان های آموزشی (مدارس) موجود در قزوین در برابر زلزله

 

سپس مدارس موجود در قزوین از لحاظ سیستمهای ساختمانی دسته بندی شده و دستورالعمل های اجرائی کلی برای مقاوم سازی مدارس موجود بیان شده و ارزیابی اقتصادی برای تقویت این سازه ها انجام شده است. در پایان نمونه هایی از مدارس موجود که نیاز به تقویت داشتند، مقاوم سازی شده اند. برای آنالیز و طراحی ساختمانها از نرم افزار Sap 2000 استفاده شده است.

 

down

نظرات (۳)

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما بروز هستیم دوست عزیز خوشحال میشم تشریف بیارید خاک پاتون هستیم
تبادل لینک هم خواستین در خدمتیم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی