بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

خلاصه پایان نامه:

 امروزه سازه های فضاکار بعنوان یکی از شناخته شده ترین نوع سازه ها، به کرات جهت پوشش فضاهای باز همچون سالنهای ورزشی و اجتماعات، سینماها، استادیومها و ... بکار برده می شوند. در این میان گنبدهای مهار شده به جهت زیبایی فراوان و رفتار مناسب در برابر انواع بارهای وارده مورد توجه مهندسین عمران و نیز مهندسین معمار قرار گرفته اند.
 

در این مجموعه، نوع خاصی از گنبدهای مهار شده دو لایه که از مدولهای هرمی ساخته شده است جهت یافتن نسبت ارتفاع به دهانه و نسبت ضخامت به دهانه بهینه در این ساختارها مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور چهار مدل با دهانه های 20، 30، 50 و 80 متر پیشنهاد گردیده و جهت طرح بهینه سازه از "روش تحلیل- طراحی مکرر" استفاده شده که در آن تحلیل سازه توسط نرم افزار ANSYS و طراحی و کنترل توسط برنامه رایانه ای STD صورت گرفته است. در این راستا نتایج حاصل از تحلیل خطی و غیرخطی سازه مقایسه و تغییرات خیز سازه در اثر تغییر هر یک از پارامترها نیز بررسی و ارزیابی شده است. تحلیل خطی اعمال شده از نوع هندسی بوده و در آن اثر Larg Deformation موردنظر می باشد.

 

down

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی