بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای دریایی بر اساس آئین نامه API RP2A-LRFD در منطقه خلیج فارس


یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با طراحی سکوهای دریایی که هزینه احداث آنها بالا می باشد، مساله قابلیت اعتماد آنها در برابر بارهای محیطی می باشد. در این تحقیق ابتدا انواع مختلف سکوهای دریایی معرفی شده و سپس به شرح سکوهای دریایی فلزی نوع شابلونی و طرح لرزه ای آنها بر اساس آئین نامه API RP2A پرداخته شده است. همچنین در فصل دوم، مفاهیم اساسی قابلیت اعتماد سازه ای و نیز روشهای موجود بررسی قابلیت اعتماد طراحی سکوهای دریایی بیان شده است. سپس با مدلسازی و آنالیز شکل پذیری یک سکوی نمونه اسکان و یک سکوی نمونه حفاری در منطقه خلیج فارس قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای دریایی در این منطقه مورد بررسی قرار می گیرد.

در این مدلسازی ها برای مشخص نمودن ظرفیت حد نهایی (ULS) سکوهای نمونه از آنالیز هل دادن استاتیکی استفاده شده که توسط برنامه SAP 2000 انجام پذیرفته است و شرح مفصل آنها در فصل چهارم ارائه شده است. بررسی قابلیت اعتماد طرح لرزه ای سکوهای مورد مثال توسط روش در حال تهیه و بسط ISO انجام شده است.

نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که طراحی لرزه ای سکوهای دریایی در خلیج فارس که در حال حاضر بر اساس آئین نامه API RP2A می پذیرد، قدری محافظه کارانه بوده و ممکن است در ضرایب بارگذاری و مقاومت لرزه ای بکار رفته در این آئین نامه برای منطقه خلیج فارس اصلاحاتی صورت پذیرد.

در نهایت، طیف طرح و ضرایب بارگذاری و مقاومت لرزه ای منطقه خلیج فارس پیشنهاد شده است.


down

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۲/۰۸
  • ۵۶۶ نمایش

دانلود پایان نامه

نظرات (۱)

سلام به شما دوست عزیز!

یه سری مطالب جدید به وبلاگمون اضافه کردیم

خوشحال میشیم سر بزنید(-:

نظر یادت نره ها!

با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز!

تبادل لینک هم مایل باشید در خدمتم

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی