بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

ارزیابی عملکرد لرزه ای سازه های فولادی طراحی شده بر اساس آئین نامه 2800


در تدوین آئین نامه طراحی ساختمانها در برابر زلزله، استاندارد 2800، ضوابط و مقرراتی برای طرح و اجرای ساختمانها در برابر اثرهای ناشی از زلزله در نظر گرفته شده که با رعایت این ضوابط انتظار می رود اهداف ارائه شده در این آئین نامه تامین گردند. اما در زمینه تامین اهداف عملکردی که این استاندارد مدنظر قرار داده و وضعیت سطح عملکردی و میزان خسارتی که ساختمانها در حین وقوع زمین لرزه های مختلف ممکن است از خود بروز دهند ابهاماتی وجود دارد.

در این تحقیق سعی شده است با استفاده از اصول مهندسی زلزله بر اساس عملکرد و ضوابط دستورالعمل بهسازی ایران به رفع این ابهامات پرداخته شود. برای این منظور سه نوع سیستم ساختمانی فولادی 1- سیستم قاب خمشی از نوع معمولی 2- سیستم قاب ساختمانی ساده از نوع مهاربندی هم محور 3- سیستم ترکیبی از نوع قاب خمشی معمولی بعلاوه مهاربندی هم محور که دارای طبقات مختلف 4، 8، 12 و 16 طبقه می باشند انتخاب شده و سپس بر اساس ضوابط استاندارد 2800 برای زمین لرزه طرح طراحی شده اند. در مرحله ارزیابی عملکرد ساختمانها، علاوه بر زمین لرزه طرح با احتمال وقوع 10% در 50 سال (سطح خطر 1) دو زمین لرزه دیگر یکی از احتمال وقوع 2% در 50 سال (سطح خطر 2) و دیگری با احتمال وقوع 50% در 50 سال (سطح خطر 3) مشخص شده است. در این مرحله برای تحلیل مدلها از روشهای غیرخطی استاتیکی و دینامیکی استفاده شده است. نتایج موردنظر در این تحلیلها شامل تغییر مکان نسبی طبقات، تغییر شکلهای پلاستیک ایجاد شده در تیرها، اتصالات، ستونها و مهاربندی ها می باشند. این نتایج با معیارهای پذیرش مقایسه شده و سطح عملکردی ساختمان و هر یک از اجزاء تعیین شده است.


down

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی