بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

تهیه طیف طرح با احتساب اندرکنش خاک و سازه و زلزله های طرح در آیین نامه 2800 ایران


در تحلیل دینامیکی سازه ها عموماً فرض می شود که خاک زیر شالوده صلب بوده و از انعطاف پذیری خاک زیر شالوده صرف نظر می شود در این حالت پاسخ سازه متاثر از خواص دینامیکی خود سازه است و خواص زیر شالوده تاثیری در پاسخ سازه ندارد. در حالی که با در نظر گرفتن خاک زیر شالوده، سیستم جدیدی از خاک و سازه تشکیل خواهد شد که پاسخ آن متاثر از خواص دینامیکی سیستم جدید خواهد بود. در آیین نامه 2800 ایران نیز با فرض صلب بودن خاک زیر شالوده طیف های بازتاب طرح برای تحلیل دینامیکی سازه ارائه شده است. تاثیر لحاظ کردن انعطاف پذیری خاک در پاسخ سازه ها موضوع اصلی این مطالعه است. بر این اساس سازه های با یک درجه آزادی بر روی خاک که با طبقه بندی چهارگانه زمین در آیین نامه 2800 ایران تطبیق دارد انتخاب و مدل مناسب نیم فضا و المان محدود برای احتساب اندرکنش خاک و سازه در نظر گرفته شده است. سپس طیف پاسخ سازه با پایه گیردار و با احتساب اندرکنش خاک و سازه در مقابل زلزله های طبس، ناغان و السنترو به کمک نرم افزار ANSYSمحاسبه شده است. متعاقباً طیف های محاسبه شده با همدیگر و با طیف بازتاب آیین نامه 2800 ایران مقایسه گردیده است.

بر مبنای نتایج حاصل می توان گفت که لحاظ کردن انعطاف پذیری خاک زیر شالوده در پاسخ دینامیکی سازه ها می تواند نقش مهمی داشته باشد.

down
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۳/۲۴
  • ۱۲۷۷ نمایش

دانلود پایان نامه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی