بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

ارزیابی، روشهای لاگرانژی و اویلری در تعیین فشارهای هیدرودینامیک در سدهای بتنی وزنی تحت اثر زلزله


تحلیل دینامیکی سدهای بتنی بدلیل وجود مخزن، نسبت به سازه های متعارف از پیچیدگی بیشتری برخوردار می باشد. این پیچیدگی عمدتا ناشی از تفاوت رفتاری آب مخزن با مصالح تشکیل دهنده جسم سد و یا پی آن می باشد. به منظور در نظر گرفتن اثر مخزن در تحلیل دینامیکی سدهای بتنی از دو روش اویلری و لاگرانژی می توان استفاده نمود. استفاده از روش اویلری در مدلسازی مخزن منجر به تشکیل دستگاه معادلات درگیر (کوپل) می گردد. در حالیکه در روش لاگرانژی از همان معادلاتی استفاده می گردد که برای مدلسازی سازه (سد و پی آن) استفاده می گردد. هدف از این تحقیق مقایسه و نیز بررسی مزایا و معایب دو روش مذکور در مدلسازی مخزن سدها در تحلیل دینامیکی می باشد. علاوه بر این، هر دو روش مورد نظر در تحلیل سیستم سد-مخزن جهت تعیین فشار هیدرودینامیک مخزن روی دیواره سد و تغییر مکان سد تحت بار زلزله، برای سیستم های سد و مخزن با ابعاد و مشخصات مختلف و تحت بارهای زلزله متفاوت مورد استفاده قرار گرفته اند. سپس نتایج حاصل از تحلیل سیستم سد-مخزن برای دو روش لاگرانژی و اویلری از جنبه های مختلف نظیر دقت، کاهش حجم محاسبات، تاثیر فرکانس بارگذاری و تاثیر شرائط مرزی با یکدیگر مقایسه گردیده اند.

با مقایسه عملکرد دو روش فوق در حالات مختلف می توان به این نتیجه رسید که هر یک دارای مزایا و معایبی می باشند و در شرایط گوناگون با توجه به نتایجی که در این تحقیق ذمر شده، می توان یکی از آنها را برگزید.


down

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۴/۰۵
  • ۱۱۱۶ نمایش

دانلود پایان نامه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی