بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه


زمان زیادی از گسترده شدن استفاده از اینترنت نمی‌گذرد، در آن دوران موتور‌های جستجوی اینترنتی وجود نداشتند و به این دلیل دو تن از بنیانگذاران یاهو اقدام به ساخت وب سایتی با نام “راهنمای جری و دیوید برای اینترنت” کردند که در آن لیست سایت‌ها بر اساس موضوع طبقه بندی شده بود. به دلیل این که وب سایت ذکر شده، به روز و بسیار غنی بود، روز به روز به محبوبیت آن در میان کاربران افزوده می‌شد و تمام کاربران اینترنت برای یافتن سایت‌های جدید نیاز به چنین دایرکتوری‌ای داشتند.راهنمایی جری و دیوید بعد از مدتی به یاهو که مخفف Yet Another Hierarchical Officious Oracle است تغییر نام داد. اما بعد‌ها با به وجود آمدن موتور‌های جستجوی بسیار قوی همانند گوگل، دیگر کاربران نیاز زیادی برای استفاده از چنین دایرکتوری‌هایی نداشتند و به همین دلیل، هر روز از محبوبیت دایرکتوری یاهو کم شد تا این که امروزه دیگر حتی نام آن‌ نیز شنیده نمی‌شود.با این اوصاف، امروز یاهو اعلام کرد که قصد دارد بر روی سرویس‌ها و راهکار‌های جدیدش متمرکز شود و دایرکتوری بیست ساله خود را از 31 دسامبر آفلاین و غیر فعال نماید. این سایت که نشانی آن dir.yahoo.com است، می‌تواند برای کاربران قدیمی تداعی‌گر خاطرات زیادی باشد. حال نوبت شماست تا خاطرات خود را از استفاده از دایرکتوری یاهو با ما در میان بگذارید.

این سرویس قدیمی یاهو طبق اعلام این شرکت قرار است در آخرین روز سال جاری میلادی یعنی ۳۱ نوامبر ۲۰۱۴ به طور کامل از رده خارج و خاموش شود. یاهو همچنین اظهار داشت که پورتال آموزشی نیز طی روزهای آینده بسته خواهد شد و اپلیکیشن Qwuiki نیز در تاریخ ۱ نوامبر از کار خواهد افتاد.

شرکت یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. سرویس یاهو در دهه‌ی نود میلادی تبدیل به محبوب‌ترین جستجوگر اینترنت شد به طوری که ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۰۰ به رقم نجومی هر سهم ۱۱۸ دلار معامله می‌شد. اما ورود گوگل و تنگ شدن عرصه‌ی رقابت برای یاهو سبب شد تا این شرکت کم کم در سراشیبی سقوط قرار بگیرد و مجبور به بستن سرویس‌های متعدد برای کوچک‌تر شدن،کم‌تر شدن هزینه‌ها و بقای شرکت، شدند. در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد کاربرین اینترنت از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند و پس از آن یاهو با سهم ۶ درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

منبع: زومیت - آی تی رسان

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۷/۰۶
  • ۹۱۳ نمایش

یاهو دایرکتوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی