بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

آینده رویایی از شهر پاریس

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ

نام پاریس برگرفته از نام گروهی از افراد ” قوم گل”  به نام پاریزیها است. در دوره استیلای روم نام این شهر به «لوتشیا» تغییر کرد، اما در زمان یولیانوس پادشاه روم نام شهر دوباره به پاریس تغییر یافت. پاریس دارای القاب متعدد زیادی است، اما مهم‌ترین نام آن «شهر نور» (به فرانسوی: La Ville lumiere) است. این نام هم به مرکزیت این شهر در زمینه علم و تحصیلات و هم به پر نور بودن این شهر در شب‌ها برمی‌گردد. پاریس مدرن امروزی حاصل تغییرات میانه سده ۱۹ میلادی است. برای قرن‌ها پاریس دارای خیابان‌های باریک و کم عرض بود، اما از سال ۱۸۵۲ با شروع عملیات بارون هاوسمن خیابان‌های باریک به خیابان‌های عریض تبدیل شدند. از این دوران تا به امروز ارتفاع ساختمان‌های هر خیابان در پاریس با توجه به عرض آن خیابان انتخاب شده‌است. بسیاری از ساختمان‌های قرن نوزدهم کماکان در پاریس پابرجا هستند و استفاده می‌شوند. شهر پاریس در حال حاضر یکی از زیباترین شهرهای جهان محسوب می شود و این لقب خودش را مدیون دشت ها , پارک ها و جاده های فوق العاده دیدنی است که حسادت تمام شهرهای دیگر را نسبت به خودش برمی انگیزد. پاریس همچنین با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترین پایتخت اروپا می‌باشد. معمولا آرشیتکت ها به هرچیزی به شکلی نو و با تکنولوژی و طراحی به روز نگاه می کنند و همیشه با طراحی های تاریخی در جدال هستند ولی معماری که طرح های آینده ی پاریس را خلق کرده با دیدی کاملا سبز و دوست داشتنی به آینده ی این شهر نگاه کرده است. ” وینسنت کالبوت ” طراحی است که پایتخت باشکوه فرانسه را به صورتی طراحی کرده که بیشتر به  رویا شبیه می ماند تا یک طرح قابل اجرا.

پروژه ی ” شهر هوشمند پاریس در ۲۰۵۰ ” به سفارش سازمان محیط زیست این شهر ساخته شده و هدف اصلی آن پیدا کردن راه هایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در آینده است. با این طراحی که توسط تیم وینسنت و خودش انجام شده دیواره ی خارجی و نمای برج ها و ساختمان های بلند را به پوشش هایی مجهز می کنند که انرژی خورشیذی و گرما را جذب کرده و تولید الکتریسیته می کند. از طرفی برای استفاده و تولید آب گرم در واحدهای مسکونی نیازی به هیچ منبع انرژی جداگانه ای وجود ندارد. آب باران هم توسط پمپ های مخصوصی جذب می شوند و برای تولید انرژی پاک مورد استفاده قرار می گیرند.دور تا دور ساختمان ها را جلبک های مخصوص و بامبو احاطه کرده و باغ های کوچک و پل هایی از سبزی ها هم به تمیز بودن شهر کمک شایانی خواهند کرد.

در اینجا سری به نقاط مختلف شهر می زنیم و پاریسی را می بینیم که اصلا هم بعید نیست در سال های آینده ی زندگی مان به حقیقت مبدل گردد. در این طراحی ها احتمال افزایش جمعیت شهرهم لحاظ گردیده است.

منبع: یک پزشک

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۲
  • ۱۴۰۳ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی