بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

بزرگترین سازه چوبی جهان

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ

سایبان متروپل در سویل اسپانیا که بزرگترین سازه چوبی جهان به حساب می اید و بازارچه محصولات کشاورزی و سایت های باستان شناسی و همچنین کافی شاپ و رستوران های متعددی را در خود جای داده یکی از عجایب این روزهای معماری  مدرن به حساب می آید .

پروژه : سایبان متروپل

ادرس : سویل اسپانیا

مساحت سایت : 18،000 متر مربع

مساحت ساختمان : 5،000 متر مربع

تعداد طبقه مساحت : 12،670 متر مربع

تعداد طبقات : 4

ارتفاع ساختمان : 28.50 متر

سازه : بتن ، چوب و فولاد

مصالح بیرونی : چوب و گرانیت

مصالح داخلی : بتن ، گرانیت و فولاد

دوره طراحی : 2004-2005

دوره ساخت و ساز : 2005-2011

هزینه : 90 میلیون یورو

طراحی این سازه عظیم برای فضای شهری نماد یک شاهکار می باشد. نمادی که شاید سالیان سال همانند آن ساخته نشود و داشتن آن باعث جذب توریست شود.

J. MAYER H نام معمار این سازه می باشد که شاید زیاد تابحال شنیده نشده باشد ولی این کار نقطه عطفی در کارنامه این معمار خواهد بود .معماری که از این به بعد می توان گفت معمار بزرگ سازه چوبی سویل اسپانیا.

این سازه ، سازه چوبی است بر روی متروپل معروف این شهر که در داخل این سایبان چوبی رستوران و کافی شاپ های متفاوتی جای داده شده .

این اثر در بالای خود باندی برای پیاده روی دارد که متشکل از الوار های چوبی با روکش پلی اورتان می باشد . نمایی که در عکس ها هم مشاهده می کنید که نشاندهنده فکر خوب این معمار می باشد البته سالیان سال بود که این طرح مورد بررسی قرار گرفته بود به شکلی که هم بافت شهر حفظ شود و هم معماری مدرن پیاده شود در هر ثورت علاوه بر این دو میراث باستان شناسی شهر نیز رعایت شد.

شکل و فرم این سازه از ساختمان vaults کلیسای جامع شهر سویل الهام گرفته شده که البته کلیسای بدون دیوار را شما در نظر بگیرید در این فرم نمایان می گردد.

کلیات این طرح استفاده از سایه زیبای این سازه در شهر آفتابی و گرم سویل می باشد . سایه ای که میلیون ها یورو خرج برداشته و اثری جاودان را به نمایش گذاشته است.

دو ستون اصلی این سازه که برای محکم کردن تاج آن می باشد نشانگر ایده بلند پروازانه معمار آن می باشد.از این ایده کمی هم شکل قارچ به نظر می رسد که تقریبا می توان گفت از آن هم ایده ای گرفته شده است.

یورگن مایر که قبلا هم در مجلات بین المللی کارهایی را ارئه داده بود با زیرکی خاص از این طرح حمایت کرده و آن را یک اثر ملی می داند. اثری که خود او از اثار مجسمه سازی در آن استفاده کرده چیزی که معماران دیگر کم کم دارند از یاد می برند.......

پروژه : 2004-2011

افتتاحیه : مارس 2011

تکمیل : آوریل 2011

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۰۶
  • ۱۸۰۰ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی