بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

اسب جدید فراری با نفس های توربو

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

فراری از نسخه بهبود‌یافته و به‌روز شده 458 ایتالیا با پیشرانه توربو و تغییرات ظاهری، پرده‌برداری کرد. خودرویی که اینک با نام 488 GTB شناخته می‌شود.

مهمترین تغییر در این خودرو، استفاده از پیشرانه 8 سیلندر V شکل 3.9 لیتری توربو است که قادر است 661 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 760 نیوتن‌متر گشتاور در دور موتور 3000 تولید نماید. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه با مدیریت گشتاور متغیر استفاده می‌شود. این کلاچ از پاسخگویی بسیار سریعی سود می‌برد که ویژگی‌های یک خودروی مسابقه‌ای را به آن می‌بخشد.


این ارقام برای شتاب‌گیری صفر تا صد 3.0 ثانیه‌ای، صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 8.3 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 330 کیلومتر بر ساعت، کاملا کافی به نظر می‌رسند. فراری اعلام کرده که 488 GTB با وزن خالص 1370 کیلوگرم قادر است یک دور پیست فیورانو را در یک دقیقه و 23 ثانیه طی کند. مصرف سوخت این خودرو نیز 11.4 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

فراری 488 GTB از نظر آئرودینامیکی نیز نسبت به 458 ایتالیا، بهیود یافته است. نیروی داون‌فورس یا چسبندگی به جاده در آن تا 50 درصد بیشتر شده است. اسپویلر جلو به صورت دو تیغه طراحی شده است. اسپویلر عقب نیز به صورت فعال عمل می‌کند. قسمت زیرین خودرو نیز از یک طراحی پیچیده آئرودینامیکی برخوردار است. هواکشهای بزرگ طرفین نیز با تیغه‌هایی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. در نتیجه راندمان حرارتی نیز با وجود دو رادیاتور در دو طرف و تقسیم حساب شده جریان هوا، بهیود یافته است.

طراحی چراغهای عقب LED نیز بهبود یافته‌اند. بعلاوه خروجی‌های اگزوز، دیفیوزر و بسیاری از جزئیات ظاهری با ارتقا همراه بوده‌اند.

در داخل کابین، نمایشگر جدید، دریچه‌های هوای زاویه‌دار و پنل ابزار، در مجموع همانند کاکپیت یک هواپیما طراحی شده‌اند. ویژگی‌های کلاسیک خودروهای فراری شامل فاصله تونل وسط و داشبورد، فرمان با دکمه‌های چند منظوره، سوئیچ‌های کنترل و صندلی‌های اسپرت با وجود بهینه‌سازی، همچنان نمای اولیه خود را حفظ نموده‌اند.

فراری 488 GTB قرار است در نمایشگاه ژنو رونمایی شود. این دومین خودروی توربوی فراری است که با مشخصات مدرن و امروزی خود و زیبایی همیشگی، می‌تواند همچنان به‌عنوان یک خودروی سوپراسپرت محبوب، قلب هواداران را تسخیر نماید.

 

منبع: پدال

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۱۵
  • ۷۰۶ نمایش

458

توربو

فراری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی