بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

پرینت نخستین ماشین خورشیدی در سنگاپور

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ

دانشجویان مهندسی دانشگاه فناوری Nanyang سنگاپور با استفاده از پرینترهای سه بعدی و تعدادی پنل خورشیدی اقدام به ساخت نوعی خودروی برقی به نام NTU Venture 8 کرده اند و در نظر دارند که آن را در رقابت های Eco Marathon Asia که توسط کمپانی نفتی شل برگزار می شود، شرکت دهند.

این تیم در وهله نخست به دنبال طراحی یک ابر ماشین بودند اما در نهایت تصمیم گرفتند که خودرویی کوچک با درب های باز شونده عمودی بسازند که حداکثر سرعتی برابر با ۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

دانشجویان خوش ذوق سنگاپوری اعلام کردند که این خودرو از ۱۵۰ قطعه پلاستیکی سبک ساخته شده و «نخستین ماشین پرینت شده در سنگاپور و احتمالا آسیاست».

این خودرو طراحی شش گوش یا لانه زنبوری دارد و به همین دلیل فضای داخلی آن به اندازه کافی بزرگ و جادار است. علاوه بر این، آنطور که تیم سازنده اعلام کرده، بدنه این ماشین از جنس مواد شفاف ساخته شده تا راننده دید کافی نسبت به محیط پیرامونی اش را داشته باشد.

بخشی از این ماشین اخیرا در مرکز Additive Manufacturing دانشگاه Nanyang پرینت شده است که چندی پیش با صرف بودجه ای برابر با ۵ میلیون دلار گشایش یافت و قرار است که روی پروژه های مرتبط با چاپ سه بعدی کار کند.

خودروی NV8 در زمره مدل های مفهومی شهری جای می گیرد با این همه، تیم سازندگان آن یک نمونه سه چرخ از این ماشین را نیز از جنس فیبر کربنی ساخته اند که قرار است برای دریافت جایزه ماراتون یاد شده با دیگر خودروها وارد رقابت شود.

دانشجویان مهندسی این دانشگاه سنگاپوری در ساخت محصول مورد بحث همه تلاش خود را صرف نموده اند و با استفاده از پنل های خورشیدی منحنی دست ساز و همچنین گنجاندن قابلیت چرخش مناسب در پیچ ها، محصولی فوق العاده پیشرفته را ارائه نموده اند.

 

 منبع: دیجیاتو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۱۹
  • ۵۵۵ نمایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی