بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

دهکده روباه در ژاپن

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ق.ظ

درمورد روباه ها بد نیست بدانیم که حیوان همه چیز خواری است و بیش‌تر جوندگان، پرندگان و حشرات را شکار می‌کند. در مواقعی که غذا کم باشد به لاشه خواری هم روی می‌آورند. همچنین می‌توانند از میوه‌های گوشتی و دانه‌ها تغذیه کنند و در فرهنگ و ادبیات ایرانی، روباه به مکاری و حقه بازی معروف است. جانوری از تیره‌ی سگسانان است و تقریباً در همه جای دنیا زندگی می‌کند و در نواحی قطبی در جلگه‌های بی‌درخت شمال و دور نیز به سر می‌برد. در سراسر دنیا روباه‌ها به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند. در بیابان‌های آفریقا و در خاورمیانه در کویرها و در دشت‌های خشک نیز زندگی می‌کنند. روباه‌های سرخ در اروپا، آفریقا، و در آسیا و آمریکای شمالی به سر می‌برند. البته همه‌ی روباهان سرخ، واقعاً سرخ‌رنگ نیستند.

 

روباه‌ها در بعضی نقاط دنیا از جانب شکارچیان در معرض خطر هستند. آنها را برای پوست پرمو و نرم آن به دام می‌اندازند و شکار می‌کنند. همچنین در بعضی مکان ها روباه ها را برای پوستشان پرورش می‌دهند. پوشش روباه نقره‌ای مخصوصاً بواسطه‌ی پوستش بسیار با ارزش است. روباه های قطبی می‌توانند رنگ سفید یا آبی داشته باشند. هر دو نوع رنگ بواسطه‌ی تغییر فصل‌های سال تغییر می‌کنند و شبیه محل زندگی اطراف آن‌ها می‌شود. روباه سفید در تابستان به رنگ قهوه‌ای و به رنگ محیط اطراف خود در می‌آید. روباه آبی، رنگش از آبی روشن تا آبی خاکستری و تا رنگ تیره‌تر در تابستان متغیر است. آن چیزی که به خوبی روباه قرمز را از دیگر روباه ها جدا می کند انتهای سفید دم آن است.

در گذشته درمورد شهرهای پر از خرگوش و گربه در ژاپن شنیده بودیم ولی ظاهرا ژاپن چیزهای بیشتری برای اکتشاف دارد و مملو از شهرهای جادویی حیوانات است. در اینجا با شهر روباه ها در ژاپن آشنا می شویم که با ورود به آن, شما با تعداد زیادی از ۶ نوع مختلف روباه روبرو خواهید شد که برای بدست آوردن غذا شروع به بازی با شما خواهند کرد.

روزها بازدید کنندگان زیادی برای دیدن دهکده ی روباه به این مکان سر می زنند و برای روباه ها غذا می آورند ولی به دلیل ذات وحشی این دسته از حیوانات و اهلی نبودن آنها قبل از ورود, به همه ی بازدیدکننده ها هشدار داده می شود که با دست به روباه ها غذا ندهند و کودکان خود را به آنها نزدیک نکنند.

با اینکه در بسیاری از کشورها روباه یک حیوان موذی و حیله گر شناخته می شود ولی در ژاپن این حیوان را دارای قدرتی عرفانی می دانند که انجام هرگونه کاری از دستش بر می آید.


منبع: یک پزشک


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۲۱
  • ۱۴۰۵ نمایش

دهکده روباه

ژاپن

نظرات (۱)

  • رژیم لاغری
  • چه روباهای نازی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی