بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

نامزدهای بهترین کارگردانی اسکار 2015

دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ب.ظ

مروری کوتاه بر پیشینه پنج کارگردانی که برای اسکار ۲۰۱۵ نامزد شده اند.

وس اندرسون

۴۵ ساله، آمریکایی

به خاطر فیلم هتل بزرگ بوداپست. ریف فاینس بازیگر سرشناس بریتانیایی نقش موسیو گوستاو مدیر پذیرش هتل را بازی می کند که به خاطر برقرار کردن رابطه عاشقانه با زنان بیوه مسن که میهمان هتل هستند شهرت خاصی دارد.

یکی از این زنان مسن که در پی رخ دادن شرایط خاصی می‌میرذ، نقاشی نفیسی برای موسیو گوستاو به ارث می گذارد و این موضوع باعث می شود که قتل های زنجیره ای و حوادث هولناکی در این هتل اتفاق بیافتد.

پیشینه در اسکار: وس اندرسون در سال ۲۰۰۱ به خاطر فیلم خانواده اشرافی تننبام در بخش بهترین فیلمنامه نامزد اسکار شد. در سال ۲۰۰۹ ساخته دیگری از او به نام آقای فاکس شگفت انگیز در بخش بهترین انیمیشن داستانی و بلند نامزد شد.

آخرین مورد از نامزدی او در جوایز اسکار در سال ۲۰۱۲ و به خاطر فیلم قلمرو طلوع ماه در بخش بهترین فیلمنامه اورژینال بود.

نظر منتقدان: هتل بزرگ بوداپست سال گذشته فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین بود و در میان منتقدان واکنش بسیار مثبتی را برانگیخت. روزنامه بریتانیایی گاردین به آن چهار ستاره داد و مجله سینمایی ورایتی نیز "هوشمندی زیرکانه و عاطفه عمیق نهفته" در این فیلم را ستود.

الخاندرو گونزالز اینیاریتو

۵۱ ساله، مکزیکی

به خاطر فیلم بردمن (مرد پرنده ای) داستان طنزآمیزی است که در برادوی اتفاق می افتد و یک هنرپیشه سابق فیلم های اکشن و ابرقهرمانی تلاش می کند شهرت و اعتبار بازیگری خود را دوباره روی صحنه تئاتر زنده کند.

در این فیلم مایکل کیتون که دو دهه پیش نقش بتمن را بازی کرده بود، نقش شخصیت اصلی داستان و یا بردمن را ایفا می کند.

پیشینه در اسکار: الخاندرو گونزالز اینیاریتو در سال ۲۰۰۶ به خاطر فیلم بابل در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردان جوایز اسکار نامزد شد. او علاوه بر کارگردانی فیلم جزو تهیه کنندگان آن نیز بود.

نظر منتقدان: مجله سینمایی امپایر به فیلم بردمن پنج ستاره داده و آن را چنین ستوده است: "بردمن هر آنچه را که یک فیلم باید داشته باشد یعنی: هوشمندی، تصویر سازی خیره کننده، تاثیرگذاری عاطفی، چالشگری و حیاتی بودن را در خود جمع کرده است."

ریچارد لینکلیتر

۵۴ ساله، آمریکایی

 

به خاطر فیلم پسربچگی که داستان سالهای پایان دوران کودکی و نوجوانی یک پسر است و فیلمبرداری و ساخت آن ۱۲ طول کشیده است. در این فیلم ماجراهای زندگی این پسربچه به نام الار کولترین از سن ۶ سالگی تا ۱۸ سالگی دنبال می شود. ایتان هاک و پاتریشیا آرکت (که هر دو نامزد اسکار شده‌اند) نیز نقش پدر و مادر او را بازی می کنند.

پیشینه در اسکار: ریچارد لینکلیتر تاکنون دو بار به خاطر نوشتن فیلمنامه نامزد شده است. او در سال ۲۰۰۴ به خاطر فیلم پیش از غروب برای بهترین فیلمنامه اورژینال نامزد شد.

هر دو هنرپیشه آن فیلم یعنی ایتان هاک و جولی دلپی نیز در بخش بهترین بازیگران نامزد شده بودند. در اسکار سال ۲۰۱۳ نیز این دو بازیگر به خاطر بازی در فیلم پیش از نیمه شب که ادامه فیلم قبلی ریچارد لینکلیتر بود دوباره نامزد شدند.

نظر منتقدان: یپتر بردشاو منتقد فیلم روزنامه گاردین پسر بچگی را "یکی از بهترین فیلم های دهه" توصیف کرد و نوشت :"ریچارد لینکلیتر یک پسربچه را برگزیده و در پایان داستان یک مرد را به بیننده تحویل می دهد."

منتقد روزنامه گاردین در ادامه می افزاید:"او با این کارش فیلمی ساخته که من بیش از آنکه بتوانم در موردش حرف زنم آن را دوست دارم و شاید بهترین کاری که یک فیلم می تواند انجام دهد ایجاد همین احساس علاقه و عشق در بیننده است."

بنت میلر

۴۸ ساله، آمریکایی

به خاطر فیلم فاکسکچر که بر اساس داستان واقعی رابطه حیرت انگیز و در نهایت تراژیک یک میلیونر به نام جان دو پان با بازی استیو کارل، با دو کشتی گیر و قهرمان المپیک یعنی برادران شولتز ساخته شده و که نقش آنها را چنینگ تیتوم و مارک رافالو بازی می کنند.

پیشینه در اسکار: بنت میلر در سال ۲۰۰۶ به خاطر فیلم کاپوتی در بخش بهترین کارگردان نامزد شد. فیلیپ سیمور هافمن هنرپیشه فقید آمریکایی در همان سال به خاطر ایفای نقش این نویسنده آمریکایی جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

فیلم بعدی بنت میلر مانی بال که موضوع آن نیز ورزش بود در سال ۲۰۱۲ در شش بخش نامزد جوایز اسکار بود.

نظر منتقدان: رابی کالین منتقد فیلم روزنامه دیلی تلگراف نوشت: "بنت میلر یک رویداد خبری عجیب در اواسط دهه نود میلادی را انتخاب کرده و آن را به یک حکایت اخلاقی و پرپیچ و خم از مناسبات اجتماعی در آمریکا بدل کرده است. این یک فیلم مهم و تاریخی در بررسی نفوذ پول و ثروت در جامعه مدرن آمریکاست."

مورتن تیلدام

۴۶ ساله، نروژی

به خاطر فیلم بازی تقلید که براساس حوادث واقعی در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده و تلاش یک ریاضی دان بریتانیایی به نام آلن تورینگ با بازی بندیکت کامبربچ را به تصویر می کشد که تلاش می کند رمز پیامهای محرمانه آلمان موسوم به انیگما را کشف کند.

پیشینه در اسکار: این کارگردان نروژی که از فیلمهای قبلی او می توان به فیلم اکشن هدهانترز محصول مشترک سوئد و نروژ اشاره کرد، تاکنون در جوایز اسکار نامزد نشده است.

نظر منتقدان: تاد مک کارتی یک منتقد بریتانیایی فیلم بازی تقلید را "جذاب، با بافتی زیبا ولی تراژیک" توصیف کرده است.

ریچارد کورلیس منتقد فیلم مجله تایم نیز نوشت: "منتقدان برای انتخاب این فیلم که یکی از هوشمندانه ترین فیلمهای سال و در عین حال سرشار از احساسات واقعی است، به کامپیوترهای رمز شکن نیازی ندارند."

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی