بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

ساختمانهای فرهنگی Guangzhou کاری از Christian kerez

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۵۹ ب.ظ

در هفته طراحی بلگراد 2014، معمار سوئیسی Christian kerez، طرحی برای بخش فرهنگی جدید که در شهر Guangzhou  چین ساخته خواهد شد، ارائه داده است. پروژه با قرارگیری در منتهی الیه جنوبی آکس اصلی شهر، تلاش می کند تا با استفاده  از الحاق المان های طبیعی و تیپولوژی کنار گذر برای دسترسی سواره، از هیاهو و ازدحام محیط اطراف مرکز شهر  دوری کند. امتداد مسیر پر رفت و آمد، رود zhujiang، زمینی با وسعت 55 هکتار ،گالری هنر و موزه علوم طبیعی و موزه شهر را در بر می گیرد و تمام ساختمانهای مذکور در اطراف میدان  lingnan  شکل می گیرند ، به همراه پارک موجها در مسیری پیچیده و پر پیچ و خم و مکانهای کوچکی برای فضای سبز.

با ساخت برجهایی با 600 متر ارتفاع، این منطقه نیز به هدف مهمی برای توریست ها بدل خواهد شد و بازدیدکنندگان بین المللی را از اقصی نقاط جهان، هوشمندانه به سمت خود جذب خواهد کرد.

مجموعه این سه موزه در اطراف یک پارک ملی شکل خواهد گرفت و برای حفظ پیوستگی در سایت، دسترسی های اصلی به صورت زیرگذر گسترش یافته اند تا منظری یکدست و متوالی برای دسترسی پیاده بوجود آید. عوارض طبیعی زمین پروژه در اطراف موزه ها و با دسترسی همه جانبه به انستیتو های متعدد ادامه یافته اند. هر ساختمان در سایت مانند مجسمه ای ارگانیک  می باشد که چون بنای یاد بودی، قامت برافراشته اند ،درست مانند نقاشی های مردم این سرزمین.

در هفته معماری بلگراد Christian kerez طرح را اینگونه توصیف کرد که  "وسواس و دقتی خاص برای دستیابی به فضای عظیم معماری و جایی که توریست های Guangzhou  بتوانند در آن آینده را بیابند."

استراکچر از صدف ها بهره برده است با سقفی سبک و نمای ساختمان سیستمی خودگردان و مستقل از نیاز به انرژی می باشد. این موزه ها منحصر به شهر خود نیستند و به محیط طبیعی و منظر اطراف خود نیز تعلق دارند.


منبع: آرل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی