بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

بهترین ساختمان های جهان با معماری شیشه ای

پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱ ق.ظ

ساختمان اجزا و توابع بسیاری دارد از جمله: کنترل سر و صدا، عایق، نور، ایمنی، امنیت و مقاومت در برابر آتش. با این حال، یکی از اجزاء ساختمان که ویژگی های بسیاری دارد شیشه است که یکی از ویژگی های شاخص آن زیبایی قابل توجهی برای هر نوع ساختار می باشد.

با این توضیح شما را با زیباترین و بهترین نماهای شیشه ای جهان آشنا می کنیم

مرکز ملی هنرهای نمایشی، پکن، چین

این مرکز در سال 2007 ساخته شده است که در زبان محلی به نام غول تخم مرغ شناخته شده است. این خانه ی تخم مرغی شکل یک مرکز اپرا می باشد که به وسیله یک گنبد تیتانیوم و شیشه ای بزرگ طراحی شده است و در وسط یک دریاچه احاطه شده است. و از طریق راهرویی که زیر دریاچه است مهمانان به مرکز این ساختمان می رسند.

خانه بزرگ شیشه ای Carmarthenshire، ولز

این گنبد شیشه ای بزرگ که بزرگترین در نوع خود در جهان است. ابعاد این ساختمان 312 فوت در طول و 180 فوت در عرض گسترده شده است. سقف این ساختمان شامل 785 شیشه می باشد. این ساختمان به قطره اشک غول پرندگان تشبیه شده است.

مرکز تجارت جهانی، منامه، بحرین

در سال 2008 توسط شرکت معماری اتکینز ساخته شده است، این آسمان خراش 787 فوت ارتفاع دارد و اولین ساختمان در جهان می باشد که با توربین های بادی ادغام شده است

این ساختمان توسط دو برج که توسط سه پل مرتبط است تشکیل شده است. در هر یک از این skybridges یک برج باد ساخته شده است، و با توجه به اینکه این توربین ها به سمت شمال می باشند و بادهایی که از سمت ساحل خلیج فارس به این برج می وزند 15% از نیازهای برق ساختمان را تامین می کنند که منجر به صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه شده است.

خانه فرانس وورس ، شیکاگو، ایالات متحده آمریکا

این خانه در سال 1951 در یک دوره شش ساله توسط لودینگ میس ون درروهه ساخته شده است، این ساختمان نقطه عطفی در تاریخ معماری ملی آمریکا می باشد.

معماری مدرن این ساختان نقطه عطفی در معماری اواسط قرن 20 می باشد. طراحی این ساختمان به شکل کاملا باز می باشد به گونه ای که اجازه می دهد طبیعت و سادگی را به فضای نشیمن آورده شود.

هرم لوور، پاریس، فرانسه

شاید یکی از نمادین ترین ساختمان شیشه و فلز این ساختمان های هرمی شکل باشند که توسط سه هرم کوچکتر در خارج از موزه لوور پاریس احاطه شده اند.

این هرم زیبا توسط impei طراحی و ساخته شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی