بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

اخیرا کتاب بیوگرافی جدید استیو جابز به نام «Becoming Steve Jobs» اطلاعات جالبی از زندگی‌نامه و اهداف استیوجابز منتشر کرده است. در این کتاب آمده که تیم‌کوک پیشنهاد اهدای عضو را به استیو جابز داده است. نکته‌ی جالب توجه دیگر علاقه‌ی استیوجابز نسبت به تصاحب کمپانی یاهو بوده است.

تیم‌کوک زمانی که استیوجابز در قید حیات بود از بیماری او اطلاع داشت و چون متوجه شده بود که گروهی خونی خود با جابز مشابه است تصمیم گرفت که آزمایشات متفاوت پزشکی را برای اهدای بخشی از کبد خود به جابز انجام دهد. زمانی که کوک این پیشنهاد را داد، جابز آن را رد کرد. به گفته‌ی کوک این مکالمه جزو نادر مکالمه‌هایی است که جابز بر سر او فریاد کشیده است.

در قسمتی از این کتاب آمده است که:

بعد از ظهر یکی از روزها تیم‌کوک با در دست داشتن آزمایش خون خود و در حالی که ناراحت بود از خانه خارج شد. کوک متوجه شد که مانند استیو یک گروه خونی نادر دارد و حدس زد که ممکن است این دو گروه مشابه باشند. او شروع به تحقیقات کرد و فهمید این امکان وجود دارد که کبد یک فرد زنده را به فرد دیگری پیوند زد. سالانه حدود ۶۰۰۰ عمل پیوند اهدایی فرد زنده در آمریکا انجام می‌شود و همچنین نرخ موفقیت هم در فرد اهدا دهنده و هم گیرنده‌ی عضو بالا است. کبد عضوی از بدن است که قابلیت احیا شدن را دارد و زمانی که وارد بدن بیمار می‌شود به اندازه مورد نیاز رشد کرده و همچنین بخشی از عضو اهداکننده که از بدن او خارج شده نیز ترمیم و جایگزین می‌شود.

پس از انجام آزمایشات پزشکی فراوان و مطمئن شدن کوک از این پیوند، او سریع خود را به خانه‌ی استیو جابز در «پالو آلتو» رسانده و خبرهای خوب را به او گفت.

جابز پیشنهاد کوک را قبول نکرده و گفت:

نه، من هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهم چنین کاری انجام بدهی. هرگز چنین کاری نمی‌کنم.

کوک گفت:

فردی که حتی تا به این حد خودخواه است چنین جوابی را نخواهد داد. منظورم این است که او در حال مردن بود و به دلیل بیماری کبدی خود فاصله چندانی تا مرگ نداشت و حالا از یک انسان سالم پیشنهاد اهدای عضوی را دریافت می‌کرد. به او گفتم که استیو، من کاملا سالم هستم و از نظر پزشکی بررسی شدم. این گزارش پزشکی من است. من می‌توانم اهدای عضو را انجام دهم و خودم را در معرض هیچ ریسکی قرار نمی‌دهم. مشکلی هم ایجاد نخواهد شد. استیو حتی در مورد حرف‌های من فکر نکرد و از مطمئن بودن من برای این کار سئوال هم نکرد. او فقط جواب رد می‌داد. در طول ۱۳ سالی که استیو را می‌شناختم ۴ یا ۵ بار بر سر من فریاد کشیده بود و این موضوع یکی از آن چندبار بود.

همچنین این کتاب نظرات جابز را در مورد تلویزیون و Apple TV نوشته است. اگرچه در بیوگرافی «Isaacson» آورده شده که جابز علاقه زیادی به عرصه‌ی تلویزیون داشت اما در بیوگرافی جدید منتشر شده خلاف آن بیان شده است.

در این کتاب آورده شده که جابز پس از بازگشت به اپل در سال ۱۹۹۷ میلادی به جانی آیو گفته بود:

اپل دیگر هیچ‌گاه یک تلویزیون نخواهد ساخت.

یک مورد جالب دیگر در بیوگرافی جدید این است که جابز قصد داشت با «Bob Iger» که دوست قدیمی و مدیرعامل شرکت دیزنی در آن زمان بود، برای خرید یاهو همکاری داشته باشد. خرید یاهو می‌توانست اپل را در زمینه‌ی جستجو قوی‌تر کرده و خود را آماده‌ی مقابله با گوگل کند.خرید یاهو می‌توانست سرویس‌های مهمی مانند ایمیل، تقویم و دفترچه مخاطبان را به راحتی در دسترس این شرکت قرار دهد؛ این کمپانی بعدها با عرضه‌ی سرویس MobileMe به این هدف خود رسید. یاهو اولین سرویس ایمیلی بود که قابلیت Push Mail را در آیفون پشتیبانی می‌کرد و حتی امروز نیز اطلاعات مختلفی را برای Siri و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض iOS مانند «Stocks» فراهم می‌کند.

همچنین در این کتاب درباره آشنایی و دوستی آیو و جابز توضیحاتی نوشته شده است.

جانی آیو و تیم او قطعات متعلق به یک لپ‌تاپ مدرن آن روزها را درون یک بدنه زیبا و کمی خمیده جای داده بودند که در قسمت بالای آن یک مانیتور رنگی LCD، در پایین آن هم یک سی‌دی درایو عمودی و اسپیکرهای استریو شرکت Bose قرار داشت. با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های آن زمان این کامپیوتر می‌توانست به عنوان یک تلویزیون یا رادیو نیز عمل کند.

استیو جابز از این فکر استقبال کرده و در واقع همین اتفاق باعث آشنایی جابز و آیو و همکاری آینده آن‌ها در اپل شد. طبق بیوگرافی جدید جابز علاقه‌ی زیادی به تلویزیون نشان نداده و گفته بود که اپل هیچ گاه درصدد ساخت تلویزیون نخواهد بود. این کتاب با نام «Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart into a Visionary Leader» قرار است با قیمت ۱۲ دلار برای نسخه مجازی و ۲۱.۸۷ دلار برای نسخه چاپی و در تاریخ ۲۴ مارس برای علاقمندان در دسترس قرار گیرد.


منبع: زومیت

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۲/۲۳
  • ۶۷۳ نمایش

استیوجابز

تیم‌کوک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی