بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

گوگل در آن واحد می تواند ده ها پروژه غیر قابل تصور را به عهده بگیرد و آن ها را همزمان پیش ببرد (و البته هیچ کدام را به ثمر نرساند). اما نوآوری های گوگل و ذهن خلاق کارمندان و مدیران اش شهره خاص و عام است.

همه می دانند که در آزمایشگاه های مخوف گوگل چیزهای جالبی در جریان است و شاید در آینده ای نزدیک، شاهد انقلاب گوگل در زمینه های بسیاری باشیم. از میان تمام این شایعات و گفته های در گوشی، تعدادی شان بسیار معروف اند و بسیاری هم شایعه ای بیش نیستند.

در ادامه مطلب مروری بر ۱۶ حقیقت جالب در مورد گوگل خواهیم داشت که احتمالا اطلاعی از آن ها نداشته اید.

1- گوگل دارنده چندین دامنه مختلف است که ممکن است کاربران حین وارد کردن آدرس گوگل، به اشتباه آن را تایپ کنند. مثل gooogle.com یا gogle.com و googlr.com. این شرکت حتی دامنه ۴۶۶۴۵۳ دات کام را هم در اختیار دارد.

2- در سال ۱۹۹۸ که گوگل راه اندازی شد، کاربران در طور روز، ۵۰۰ هزار جستجو انجام می دادند، حالا این رقم به ۲ میلیون در ثانیه رسیده!

3- گوگل معمولا سراغ پروژه هایی می رود که توانایی عوض کردن زندگی میلیون ها نفر را دارد اما گاهی هم سراغ پروژه های کوچکی می رود که برای تعداد بسیار اندکی حایز اهمیت است. در سال ۲۰۱۲، گوگل زبان چروکی (زبان سرخپوست های آمریکایی) را به جیمیل اضافه کرد.

4- از سال ۲۰۰۷ که گوگل استریت ویو را راه اندازه کرد تا به حال، این تیم بیش از ۷٫۲ میلیون جاده در سراسر جهان را تصویربرداری کرده است.

5- زمانی که استریت ویو راه اندازی شد، این سرویس تنها از ۵ شهر آمریکا با دوربین ۵ مگاپیکسلی تصویر داشت. اما حالا این سرویس از تمامی قاره ها با دوربین ۷۵ مگاپیکسلی تصویر دارد.

6- بیش از ۶ میلیارد ساعت در طول هر ماه در یوتوب ویدیو تماشا می شود. به طور تقریبی، هر فرد در کره زمین، ماهانه یک ساعت ویدیو تماشا می کند.

7- یوزرهای یوتوب هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدیو روی این بستر آپلود می کنند.

8- سال گذشته ۱ میلیارد تلفن همراه اندرویدی به بازار عرضه شده. این یعنی گوگل صاحب ۸۱ درصد کل بازار تلفن های همراه است.

9- گوگل تقریبا ۵۳۶۰۰ کارمند دارد که این تعداد را در ۷۰ دفتر در ۴۰ کشور دنیا پخش کرده است.

10- وقتی گوگل بخواهد چیزی را بخرد، برایش مهم نیست که چه قیمتی دارد، آن را بی درنگ می خرد. طی سال های اخیر، گوگل ۱۷۰ شرکت نوپا و بزرگ را خریداری کرده که مجموع قیمت ۱۰ شرکت اول، ۲۴٫۵ میلیارد دلار می شود.

12- در سال ۲۰۱۴، تقریبا ۸۹ درصد درآمد کلی گوگل (۶۶ میلیارد دلار) از طریق تبلیغات به دست آمده است.

13 سرگی برین و لری پیج اولین لوگوی متفاوت گوگل را در آگوست ۱۹۹۸ طراحی کردند. از آنجایی که آن ها قصد رفتن به فستیوال Burning Man در صحرای نوادا را داشتند، می خواستند مردم بدانند که آن ها چه برنامه ای دارند و حالا می بینیم که این موضوع تبدیل به رسمی روزانه شده.

14- سرورهای گوگل از لحاظ اندازه، ۱۰۰ میلیون گیگابایت حجم دارند. صد هزار هارد یک ترابایتی را که کنار هم بگذارید، می شود گوگل.

15- مردم آنقدر به گوگل اکتفا می کنند که یک بار در سال ۲۰۱۳، زمانی که گوگل داون شد، ترافیک اینترنت ۴۰ درصد کاهش یافت.

16- گوگل شاید تنها سایتی باشد که می خواهد زمان حضور کاربران روی سایتش را «کاهش» دهد.

 


منبع: دیجیاتو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی