بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

طراحی دو برج بدون سایه در لندن

دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

رفع مشکل سکونت جمعیت رو به افزایش بریتانیا از نگاه گروهی به واسطه بنای برج‌ها و آسمان‌خراش‌های بلند در شهرهای این کشور ممکن خواهد‌بود،‌ راه حلی که موجب مسدود شدن نور خورشید و تاریک‌تر شدن معابر شهرهای انگلستان خواهد‌شد.

براساس گزارش ایندیپندنت، یک شرکت معماری بین‌المللی برای رفع این مشکل طرح بنای دو برج  بدون سایه را ارائه کرده‌است، برج‌هایی که با همکاری یکدیگر نور خورشید را به درون خیابان‌ها و کوچه‌ها باز می‌تابانند.

طرح این برج‌ها را شرکت معماری NBBJ در راستای مناقشاتی که برسر رشد روزافزود برج‌ها و ساختمان‌های بلند در بریتانیا درگرفته‌است، ارائه کرده‌است. تنها در شهر لندن، بیش از 230 برج در دست ساخت هستند، درحالی که ساخت برج‌های مرتفع در دیگر شهرهای انگلستان از قبیل منچستر و ریدینگ نیز رشدی سریع دارند.

 

طرح این شرکت شامل دو برج منحنی و زاویه‌دار است تا میزان سایه در آنها به حداقل برسد. طراحان این برج‌ها با استفاده از معادلات ریاضی تمامی زوایای تابش خورشید در طول سال را محاسبه کردند و اطلاعات آن را در طراحی دو برج مورد استفاده قرار دادند.

برج‌ها به شکلی طراحی شده‌اند تا بتوانند نور خورشید را در مناطقی که پایین‌تر از آنها قرار گرفته،‌ پراکنده سازند تا علاوه بر از بین بردن سایه‌های خود، از وقوع فاجعه‌ای مشابه آنچه در سالا 2013 در لندن رخ داد نیز پرهیز کنند. در سال 2013 برجی به نام واکی‌تاکی در اثر اشتباه در محاسبات طراحی به شکلی بنا شده بود که پرتو‌های شدید و پرحرارت خورشید را روی زمین متمرکز می‌کرد، شدت حرارت این پرتوها به اندازه‌ای بود که می‌توانست بخش‌های مختلف خودروها را ذوب کند، شهروندان حتی برای نمایش شدت حرارت نور خورشید در زیر این برج،‌با استفاده از نور بازتابانده شده تخم‌مرغ نیمرو می‌کردند.

 

منطقه احتمالی بنای دو برج بدون سایه جدید، گرینویچ در جنوب لندن است، اما می‌توان اصول ساخت آنها را در هرجای دیگری از شهر به‌کار برد. شرکت NBBJ طراحی ساختمان‌هایی برای شرکت‌های بزرگی از قبیل آمازون،‌گوگل، سامسونگ و مایکروسافت را به عهده داشته‌است.


منبع: آرل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی