بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

بانک رایگان مقالات فارسی

بزرگترین بانک رایگان مقالات فارسی

دانلود رایگان مقاله، دانلود مقاله، کنفرانس، کنگره، همایش، بانک مقالات رایگان

پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

عکس‌های زیر، تصاویری دیدنی و شگفت‌انگیز از وقوع یک گردباد در سواحل شهر جنوا در کشور ایتالیاست. به گزارش مشرق این عکس‌ها را از دیلی‌میل بازنشر داده است.


ناسا اعلام کرده است که پدیده‌ای عجیب در خورشید در حال رخ دادن است. این پدیده که جریان باد خورشیدی سرعت بالا نام دارد، برای ساکنان زمین ضرری نخواهد داشت.ناسا می‌گوید تصویر مربوط به این اتفاق که در پایین نیز آن را مشاهده می‌کنید، در طول موج ۱۹۳ انگسترم به ثبت رسیده است که برای چشم معمولی غیر قابل مشاهده است.این چاله که در خورشید ایجاد شده است در حدود ۵۰ برابر زمین بزرگی دارد که گویای بزرگی بیش از حد آن است. خوشبختانه ساکنان زمین را هیچ خطری تهدید نمی‌کند؛ اما این حقیقت تغییر نمی‌کند که خورشید در حال منفجر کردن خود است.


یانِک سِدلار: عکاس جوان و خودآموخته‌ا‌ی است که به عکاسی از چشم‌اندازهای سورئال علاقمند است. او عکاسی را بطور جدی در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و بیشتر مناظری را که بعنوان سوژه انتخاب می‌کرد، از اطراف محل زندگی خودش در موراویا بود. او می‌گوید که طبیعت بر زندگی و تفکرات او بسیار اثرگذار است و بودن در میان این جنگل‌ها و مراتع، برای‌ش حکم بازگشت به کودکی را دارد. جنگل‌ها انرژی او را برای زندگی مضاعف می‌کنند و او تلاش می‌کند که احساسات خوب‌ش را با نگاه‌ش از دوربین، با همه به اشتراک بگذارد. حقیقتاً پاییز به همان زیبایی‌ و شکوهی است که شادروان اخوان ثالث را واداشته که «پادشاه فصل‌ها» توصیف‌ش نماید. امیدوارم از تماشای این تصوایر بسیار لذت ببرید.

اگر شما نیز در زمره افرادی هستید که همواره دوست داشته اند با بلعیدن یک قرص کار تمرینات بدنی را انجام دهند و از رفتن به باشگاه معاف باشند باید بگوییم که رویای تان چندان هم دور از ذهن نیست.پژوهشگران نوعی طرح مربوط به واکنش های ماهیچه ای در سطح مولکولی را تدوین کرده اند که در نهایت می تواند آنها را به کشف روش هایی برای بازآفرینی اثرات تمرینات بدنی با استفاده از دارو رهنمون کند.

در حالی که شرکت پست، پیش از این اعلام کرده بود که به زودی امکان خرید از eBay، آمازون و علی بابا برای ایرانی‌ها ممکن می‌شود، حداقل یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی، چنین موضوعی را تکذیب کرده است.



از ماه‌ها قبل شایعه‌هایی درباره رونمایی از یک محصول خارق‌العاده در مراسم ۶ اکتبر مایکروسافت پخش شده بود اما هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک لپ‌تاپ باشد؛ بلکه بیشتر حدس و گمان‌های پیرامون یک مدل جدید سرفیس پرو یا یک اسمارت‌فون بسیار رده بالا بود. چون به ذهن هم خطور نمی‌کرد مایکروسافت بخواهد وارد بازار نوت‌بوک‌ها شود.

اپل و گوگل بار دیگر موفق شدند در رتبه بندی سالانه شرکت Interbrand عنوان ارزشمندترین برندها را از آن خود کنند. گزارش سال ۲۰۱۵ این شرکت که تحت عنوان Best Global Brands یا برترین برندهای جهانی از آن یاد می گردد همچنان حاکی از استمرار موفقیت و تسلط کمپانی های فعال در صنعت تکنولوژی است چراکه بیش از نیمی از ۱۰ برند برتر جهانی که در این لیست به آنها اشاره گردیده است در این صنعت فعالیت می کنند.

در این گزارش ارزش برند اپل برابر با ۱۷۰ میلیارد دلار اعلام گردیده در حالی که گوگل با رقمی معادل ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است؛ شایان ذکر است که این اعداد و ارقام در قیاس با سال قبل به ترتیب افزایش هایی ۴۳ و ۱۲ درصدی را نشان می دهند.

لازم به توضیج است که این ارزش گذاری بر اساس عملکرد مالی، توانایی یک برند در اثر گذاری بر خرید مشتریان و وسعت کالاهای لوکس و قیمت بالای آن تعیین می شود.


همان‌طور که می‌دانید گوگل تغییرات بزرگی پیش‌رو دارد و برای همیشه به شرکت دیگری تغییر خواهد یافت. غول بزرگ دنیای اینترنت اعلام کرد در پایان روز کاری جمعه دوم اکتبر سهام شرکت گوگل به شرکت آلفابت انتقال خواهد یافت و این‌گونه رسماً دوره جدید فعالیت گوگل به عنوان یک شرکت زیرمجموعه شرکت هلدینگ آلفابت شروع می‌شود. گوگل برای اولین بار در ماه آگوست اعلام کرد یک شرکت جدید به نام آلفابت تاسیس کرده و قرار است شرکت گوگل زیرمجموعه آن باشد. در ابتدا، همه تصور می‌کردند یک خبر دروغین یا یک شوخی بی‌مزه است ولی خبر صحت داشت و مجموعه‌ای از شرکت‌های مستقل قرار است زیر نظر آلفابت فعالیت کنند.

متن زیر سخنرانی پاملا مِیِر در TED می باشد.

فکر نکنید می‌خواهم باعث نگرانی کسی در این‌جا بشوم، اما همین الان متوجه شدم که فردی که سمت راست‌تان نشسته، یک دروغگو است. همچنین فرد سمت چپ شما هم یک دورغگو است. اصلاً کسی که دقیقاً روی صندلی‌های شما نشسته، یک دروغگو است. همه ما دروغگو هستیم. امروز قصد دارم بهتون به شما نشان دهم که تحقیقات، چه چیزی درباره دلیل دروغگوییِ ما کشف کرده است و چگونه می‌توانیم مبدل به به یک فرد «تشخیص‌دهنده دروغ» شویم. البته ممکن است بخواهید از صرفاً یک «تشخیص‌دهنده دروغ» بودن، فراتر روید و جویای حقیقت باشید و در نهایت، ایجاد اعتماد نمایید.

ال جی از نسخه دوم ساعت Watch Urbane پرده برداشت که سیستم عامل دستگاه را از اتکا به تلفن همراه بی نیاز می کند. حالا این ساعت جدید، نه تنها نمایشگری بزرگ تر دارد، بلکه بدنه ای کوچکتر نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

چنین اتفاقی زمانی امکان پذیر می شود که بخشی از سخت افزار و تکنولوژی موجود در ساعت، به بندهای آن منتقل شود. در این صورت، بندها دیگر قابل تعویض نبوده و باید بیشتر از ان ها حفاظت نمود.

یکی از امکانات جالبی که درون بندها قرار گرفته، رادیوی سلولی برای دریافت امواج LTE و نسل چهارم مخابراتی است. در حقیقت، با بهره گیری از قابلیت مذکور، Watch Urbane نسل جدید، اولین ساعت هوشمند اندرویدی خواهد بود که اتصال مخابراتی LTE را ارائه می دهد.

سونی از زمان معرفی اکسپریا زِد، توجه ویژه‌ای به دوربین پرچمداران خود داشت. سنسور‌های ۲۰ مگاپیکسلی به همراه لنز سری G تلاش مضاعف سونی را در این زمینه نشان می‌داد. اما همواره پرچمداران سونی در زمینه دوربین به خوبی رقبای خود نبودند و بررسی کارشناسان مختلف نیز صحه‌ای بر این ادعا است.

  اما ظاهرا شرایط تغییر کرده است. سونی از اکسپریا زد ۵ به عنوان بهترین دوربین موجود در تمامی گوشی‌های هوشمند نام برده است. سنسور ۲۳ مگاپیکسلی به همراه فوکوس هیبریدی که تنها به ۰.۰۳ ثانیه برای فوکوس بر سوژه احتیاج دارد، از مهم‌ترین مشخصات دوربین زد ۵ است. DxOMark که ازمعتبرترین سایت‌های بررسی دوربین‌ به شمار می‌رود